יום שני, 9 בנובמבר 2015

כתבה בויינט - קרינה חורגת בקטנועים החשמלים של עיריית תל אביב

הפרטים הטכנים לא מופיעים בכתבה ולא ברור מה הראו מדידות הקרינה ומהיא קרינה חריגה.
מהכתה עולה כי העירייה ביצעה בדיקות קרינה ממספר קטנועים אותם רכשה כפילוט ראשוני ובבדיקות נמצאו רמות של קרינה מהרכיבים החשמלים. 
כאשר בוחנים כלי רכב בו יש שימוש במנועים חשמליים, סוללות ומערכות חשמליות מורכבות כמו ברכבים חשמליים או היברידיים, צפוי שתהיה קרינה (שדה מגנטי בתדר נמוך) מרכיבים חשמלים אלו. אני ממליץ לבדוק בעצמכם קרינה ולא למסוך על הבדיקות של היבואנים שעומדות בתקן גבוה המבוסס על השפעות קצרות טווח בלבד
אני מציע ללמוד מניסיון המקרה הזה ומנסיון העבר עם הרכבים ההברידים (ראו בהמשך) שבדיקות קרינה הראו על קרינה מהרכבים החשמלים. מציע לכל מי ששוקל לרכוש רכב כזה לבצע בדיקות קרינה וגבש דעה בנוגע לסיכון האפשרי.
בשנת 2009, נבדקו מספר רכבים היברידיים ידי המשרד להגנת הסביבה ומודדים מוסמכים מטעמו. בבדיקות אלו נמצאו רמות שדה מגנטי לא מבוטלות ממערכות הרכב.  תוצעות הבידקות מוצגות באתר המשרד להגנת הסביבה, זאת תוך כדי ביצוע ממוצע שנתי, בהנחת יסוד של 18 שעות נהיגה בשבוע, בהנחה נוספת שבשאר הזמן החשיפה היא נמוכה מ1 מיליגואס. הצגה "מעובדת" זו של הנתונים יוצרת רושם שהקרינה לא כל כך גבוה. אבל אם מסתכלים לתוך דוחות המדידה עצמם רואים כי בחלק מהמקרים הקרינה הגיעה לרמות גבוהות יותר מבסיכום הנתונים. לדעתי לא נעשו צעדים משמעותיים לידע אותו על הסיכון האפשרי והציבור רוכש כמעט ללא כל דאגה רכבים היברידים בלי לדעת כי על אפשרות של חשיפה לקרינה מהרכבים או ממגבלת שימוש כזו או אחרת.

פוסטים נוספים בנוגע לקרינה ממכוניות חשמליות והיברידיות:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה