יום שלישי, 15 בדצמבר 2015

זעקת הקוזק שנגזל - ציבור המשכירים נכסים לחברות הסלולר נגד איחוד הרשתות

בעקבות הסכם בן פרטנר להוט מוביל הוקם תאגיד חדש לניהול והקמה של תשתית אנטנות סלולריות. התאגיד בבעלות שווה של שתי החברות. בקרוב יחל תהליך בו יפורקו אנטנות מיותרות, בעוד אנטנות של הוט מוביל יתנו שירות לאנטנות של פרטנר ולהיפך. לפי כתבה בדה מרקר בעלי הנכסים שהשכירו כל השנים את הנכסים שלהם למען הקמת האנטנות הסלולריות רואים עצמם נפגעים מהאיחוד. זה בגלל שכעת ישרתו שתי חברות באותו נכס בעוד הם לא מחויבים חוזית לתאגיד החדש ולא יפוצו כנראה כספית.
מבחינת החשיפה של הציבור לקרינה, והן מבחינת הכיסוי, האינטרס של הציבור הוא כמה שיותר חברות שמשתמשות ברשת אחת של אנטנות.  לדעתי קודם אינטרס רחב זה את האינטרס הצר של בעלי הנכסים. כמו כן אני רואה את הצעקה שהם מרמים כדמעות של תנין, או יותר מדויק, זעקת הקוזק שנגזל. הם הרי משכירים את הנכסים שלהם, לרוב בתוך או בצמוד לשכונות מגורים, ומהאנטנות המותקנות הנכסים משודרת קרינה שאינה בריאה ועכשיו הם מתלוננים?
נכון שהכל חוקי (או חוקי-גבולי) אבל התקן לא מגן וגבוה ולכן אפשר להתקין אנטנות בקלות רבה, ביחוד אם מדובר במתקני גישה אלחוטיים הפתורים מהיתרי בנייה. השכנים של המתקנים לא מרוויחים דבר ולאומת זאת נחשפים לקרינה לא בריאה 24 שעות ביממה, גם אם עומדת בתקן הלא מגן שלוקח בחשבון רק אפקט חום.

בעקבות הסכם שיתוף האנטנות בין הוט מוביל לפרטנר אני מלא חשש כי התאגיד החדש ינצל את ההקלה שהייתה לחברת הוט מוביל ואיפשרה לה להמשיך ולפרוס מתקני גישה עד כדי 40% מהרשת שלה. יש לדרוש כי כעת לא עומדת לה יותר הגנת הינקות ולא יהיה אפשרי לתאגיד החדש, לחברת פרטנר או הוט מוביל, להתקין מתקני גישה נוספים, שמבחינת טכנית הם אנטנות סלולריות לכל דבר. כמו כן יש לפעול לפרוק מתקני הגישה שכבר הוקמו בלב שכונות מגורים ובסמוך לבתי מגורים.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה