יום רביעי, 15 ביוני 2016

למכחישי הנזקים נשארו המלפפונים החמוצים

אם היה לי שקל כל פעם ששמעתי את המשפט "אבל גם קפה ומלפפונים חמוצים מסרטנים" במהלך ויכוח על השפעות הקרינה הבלתי מייננת כן או לא , הייתי יכול לקנות כבר מכונת קפה חדשה (לא שאני צריך יש לי פשוטה ונהדרת). 
גם תמיד מיהרתי להסביר שקפה חשוד בהשפעה פחות חמורה מהקרינה, שקפה קשור בסוג אחד של סרטן בעוד קרינה בכמה וכמה ושקפה גם עוזר בכמה וכמה אספקטים בריאותיום בעוד הקרינה לא חשודה בכך. כמו כן צריך להסביר שלא כל היום אתה נמצא בתוך חומץ של מלפפונים חמוצים כך שאי אפשר להשוות את החשיפה האדירה שלנו לקרינה בלתי מייננת לבין צריכה של מלפפונים חמוצים (מי שאוהב, אני חושב שמדובר בעיקר על חמוצים בסגנון יפני). 
היום הופיעה כתבה בYNET מבית היוצר של ד"ר איתי גל (שעדין לא גמר כנראה לאיכול את הכובע ולא פרסם כתבה על מחקר ה NTP שהוכיח שקרינת רדיו מסרטנת, שחיזק מחקרים אפדימיולוגים קודמים בבני אדם ומוכיח כי יש השפעות בריאותיות לקרינה בלתי מייננת שאינן חימום או ינון), בה הוא מידע אותנו כי קפה הוסר מרשימת ה"מסרטנן אפשרי".
ובכן, עכשיו אין יותר למכחישי הנזקים את התירוץ "גם קפה מסרטן" והם יצתרכו להסתפק ב"כל דבר מסרטן" או "כל דבר לא בריא", או "גם מלפפונים חמוצים מסרטנים".  אלו יעשו הכל כדי שלא נטריד אותם עם האמת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה