יום שני, 5 בדצמבר 2016

בעיית קליטה בנתיבות לאחר הורדת אנטנה זמנית - יהיה בסדר בגלי צה"ל

אתמול 04/12/2016 בתוכנית "יהיה בסדר" בגלי צהל, הובא סיפור שכונה בנתיבות בה אין קליטה סלולרית לאחר שהוסרה אנטנה סלולריות בעקבות מאבק תושבים נגדה.
בתוכנית התראיין מר ורונה , ראש פורום חברות הסלולר, גוף יחסי ציבור שתפקידו להתמודד עם חששות הציבור מקרינה ומאנטנות, וסיפר כמה הוא ניסה וכמה הוא השתדל שתהיה לתושבים קליטה, ותיאר כי הייתה להם אנטנה אבל הורידו להם אותה, למרות שהיא עמדה בכל התקנים, למרות הזהרותיו ולמרות בקשותיו (כמעט האמנתי לרגע שהקורבן פה הוא חברות הסלולר התמימות), כמה הקליטה שם היא אפילו צורך ביטחוני וכו וכו וכו.
מיהרתי להגיב בדף הפיסבוק של התוכנית , כדי לתקן כמה מהדברים שאמר מר ורונה ולשים אותם על דיוקם. התגובה שלי הוקראה בשידור על ידי אביב לביא (תודה אביב). 
לאחריה הוקראו תגובות העירייה ממנה  נראה כי למעשה האישור להקמת האנטנות היה זמני, עד שתוקם שכונה בסביבתם. כאשר הוקמה השכונה, היו צריכות חברות הסלולר להעתיק את האנטנות למקום מרוחק יותר לפני התמ"ע. אני מנחש שחברות הסלולר רצו לחסוך כסף ולכן לא העתיקו את האנטנות ודרשו להמשיך להפעיל את האנטנות שאמורות להיות זמניות, למרות שלאחר הרחבת השכונות האנטנות היו קרובות לבתי תושבים. כמה שאני מבין , אז קמה מחאה שבסופה האנטנות הוסרו. נראה אם כן (ואני לא מכיר את הפרטים, רק משמיעה בשידור) שחברות הסלולר ניסו לעשות תרגיל מצליח, אולי כדי לחסוך כסף. אולי במקרה יצליחו להמשיך להפעיל את האנטנות קרוב לבתי התושבים בלי להוציא עלות פירוק והקמה לאנטנות חדשות. לא הצליח להם והם אולי החליטו להעניש את התושבים ואת העירייה. הכל אולי ולכאורה.
אז שמר ורונה הנכבד, ראש פורום חברות הסלולר, גוף יחסי הציבור של חברות הסלולר, לא יספר סיפורים על "אורים ותומים" ועל "פחות קרינה לתושבים", ולא ינסה להרוויח עוד רווח תודעתי כאילו יותר אנטנות זה פחות קרינה (אולי פחות קרינה מהמכשיר אבל יותר קרינה סביבתית 24 שעות ביממה, בריבוי אותות ועם הרבה יותר שידורים על ציר התדר), ולא ינסה לכפות את התנאים של חברות הסלולר והאינטרסים שלהם על העירייה והתושבים. כנראה מדובר בעוד ספין של חברות הסלולר ועוד התנהגות בריונית שלהן. הגיע הזמן שחברות הסלולר יבינו שהציבור לא מטומטם (לא תמיד ולא כל הציבור), הוא "רק" מכור לסלולרי. 

קישור לחלק של השידור , ללא התגובות - https://soundcloud.com/glz-radio/3abgka

תגובתי לדברים שחלקם הוקראו בשידור:

אם חברות הסלולר היו רוצות היה אפשרי לפרוס רשת סלולרית נמוכת קרינה בכל הערים, בלי אנטנות גדולות על תרנים ובלי מתקני גישה על מרפסות גג של בתים, אז היה אפשרי לתת קליטה טובה יותר בלי (או עם הרבה פחות) חשיפה לקרינה מאנטנות.

אבל חברות הסלולר מעדיפות להתקין אנטנות גדולות בהספקים גדולים.
הן מתחבאות מאחורי תקנים גבוהים (לא מגנים ומבוססים על חימום בלבד) המאפשרים להם להקרין את הציבור ולתת שירות בצורה הכי זולה ופשוטה מבחינתם.

הרושם המתקבל אצלי הוא שחברות הסלולר מחזיקות את הציבור בן ערובה. הורידו להם אנטנה קרובה, הם לא רוצים להתקין אנטנה מרוחקת , אולי כי זה יותר יקר, אולי כדי ללמד את הציבור לקח.

מה שהציבור לא מבין הוא שגם כשיש קליטה הציוד האלחוטי והסלולרי שלו פולט קרינה. סלולרים חכמים פולטים קרינת רדיו רוב הזמן. ככל שיש יותר אפלקציות ויותר שימוש בסלולרי יש יותר פליטת קרינה מהציוד הסלולרי על פני היממה. 

עוד דבר שהציבור לא מבין הוא שגם חשיפה קטנה מאוד לקרינת רדיו אינה בריאה. לכן הציבור מבחינתו רוצה ומוכן להשתמש כל הזמן בסלולרי המגניב והמקרין שלו. 

לכן בבית תשמשו בטלפון חוטי ורשת חוטית.
לכן אל תתנו לילדים שלכם טלפון סלולרי.
לכן צמצמו שימוש בסלולרי ובאלחוטי לפני שהשימוש יצמצם אתכם.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה