יום שבת, 29 באפריל 2017

מדענים מרחבי העולם מזהירים מההשפעות הבריאותיות של קרינה בלתי מיינת



מדענים מרחבי העולם (כולל ישראל) פרסמו הצהרה על החשש הגובר שלהם מהשפעות ביולוגיות של קרינה בלתי מייננת, כפי שנראות במחקרים בפורסמו, במיוחד בעת האחרונה. קרינה זו נפלטת מטלפון ניידים ואנטנות סלולריות, טלפון אלחוטיים ותחנות הבסיס שלהם, ראוטרים ורשתות אלחוטיות WIFI, ציוד חשמלי, מונים חכמים, מוניטורים לתינוקות, ציוד אלקטרוני ואלחוטי אחר.
על ההצהרה כתבתנו בעבר בפוסט - http://www.tapuz.co.il/blogs/viewentry/5276769

מחקרים רבים מראים על השפעות ביולוגיות של הקרינה על מערכות חיות ברמות נמוכות הרבה יותר מרוב תקני החשיפה. ההשפעות כולל גידול בסיכון לסרטן, דחק בתא החי, גידול ברדיקלים חופשיים, נזק גנטי, שינויים מבניים ותפקודיים במערכות רבייה, קשיים בלימוד וזיכרון, הפרעות נירולוגיות והשפעה כללית על בריאות של בני האדם וחיות. 

המדענים פנו בהצהרה לארגון הבריאות העולמי כדי שזה יעדכן ויחמיר את גישתו לנושא על ידי ביסוס תקני חשיפה מגנים, מנייה של צעדי זהירות אפשריים, ידוע וחינוך הציבור בנוגע לסיכון.  לדבריהם בכל שהארגון הבריאות העולמי אינו נוקט בפעולה (לדעתי נוקט בפעולות הרגעה והכחשת נזקים) הוא כושל במילוי תפקידו. 

בהצהרה מותחים המדענים ביקורת על ארגון ICNIRP שקבע תקנים מבוססי חום לחשיפה קצרה ואינו מעדכן אותם תוך כדי התעלמות מתוצאות מחקרים בנושא. התקנים של ICNIRP מאומצים על ידי ארגון הבריאות העולמי ומומלצים על ידיו כתקן יחיד לחשיפה לקרינה למדינות העולם.

בהצהרה קוראים המדענים לכינוס התוכנית הסביבתית של ארגון האומות המאוחדות ולהקמת וועדה בין לאומית, מולטידספלינרית ובלתי תלויה שתבדוק את היתרונות והחסרונות של נקיטת צעדים שיורידו באופן משמעותי את החשיפה של אנשים לקרינת רדיו וקרינה בתדר נמוך. בוועדה זו ניתן יהיה לשלב את גורמי התעשייה אבל ללא מתן אפשרות להשפיע ולהסית את התהליכים ואת המסכנות. 

בהצהרה קוראים המדענים להגן במיוחד על ילדים ונשים בהריון, לביסוס תקנים חדשים ומעודכנים, לשימוש ופיתוח טכנולוגיות בריאות יותר, ושימוש בחיוט נכון יותר כדי למנוע זרמי אדמה. כמו כן ידוע הציבור לגבי הנזק האפשרי, ידוע צוותים רפואיים על ההשפעות הביולוגיות וביצוע הדרכות לטיפול ברגישים לקרינה. כמו כן הקניית מימון ממשלתי למחקרים כך שהמימון של התעשייה וההשפעה שלה על תחום המדע והפרסומים תרד משמעותית. בנוסף כינון והקמה של איזורים לבנים ללא קרינה ברחבי העולם.

המדענים הגיעו מהמדינות הבאות:
Armenia, Australia, Austria, Bahrain, Belgium, Brazil, Canada, China, Croatia, Egypt, Estonia, Finland, France, Georgia, Germany, Greece, Iceland, India, Iran (Islamic Republic of), Israel, Italy, Japan, Jordan, Kazakhstan, New Zealand, Nigeria, Oman, Poland, Romania, Russian Federation, Serbia, Slovak Republic, South Korea (Republic of Korea), Spain, Sweden, Switzerland, Taiwan (Republic of China), Turkey, Ukraine, United Kingdom (UK), and United States of America (USA). 



2 תגובות:

  1. נהדר! צריך להפיץ את זה ולשלוח למשרדי הבריאות, הגנת הסביבה והתשתיות. זה מה שאני הולכת לעשות עכשיו!

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה, לא נראה לי שהם יקשיבו. הרגולטורים בארץ מחכים שארגון הבריאות יגדיר את הנושא. לדעתי הם מבינים כבר את ההשלחות אבל לא יעשו שום צעד משמעותי בלי הגב של ארגון הבריאות העולמי ובלי שהקונצנזוס ישתנה.

      מחק