יום שישי, 19 במאי 2017

סלולרי חכם התפוצץ בכיס מכנסיו של ילד בין 9 ואף אחד לא שואל מה לבין 9 וסלולרי?

השבוע סלולרי חכם התפוצץ בכיס מכנסיו של ילד בין 9 ואף אחד לא שואל מה לבין 9 וסלולרי?
המקרה נחשב חריג, אבל לא בגלל שהמשתמש היה ילד בין 9, אלא בגלל שבזמן פיצוץ לא נראה היה שהסלולרי עושה משהו, והוא לא היה בטעינה. מי שעוקב אחרי הפרסומים שלנו יודע הסלולרי חכם למעשה פעיל כל הזמן ומשדר שניות ארוכות בכל דקה גם כאשר לא עושים בו כל שימוש. במיוחד אצל ילדים ובני נוער שנוטים לעשות שימוש כבד בהודעות SMS , וואטאפ , גלישה והאזנה למוזיקה דרך אפלקציות, מה שמביא את הסלולרי לשדר רוב הזמן. 

ילד בין 9 לא צריך לעשות שימוש בסלולרי, ביחוד לא בסמרטפון. אבל משרד הבריאות מזהיר רק בצורה רפה, משרד החינוך מקדם שימוש בטכנולוגיה אלחוטי-סלולרית בכיתות, ההורים עסוקים ורוצים מעקב אחרי הילדים שלהם ומהם מכורים לסלולרי בעצם, ברחבי העולם מיוצרים, משווקים ונמכרים מכשירים לילדים ובכללי אפשר להגיד שאין מודעות לנזקי הקרינה הבלתי מייננת ואם יש הם ברמת ידע בלבד ולא ברמת הבנה. אנשים משתמשים בסלולרי ולא מתחשבים בכלל במחיר הבריאותי שהם יכולים לשלם ושחלקנו כבר משלמים (כאבים בעת חשיפה לקרינת רדיו וסרטנים שונים, ביחוד גליומה ואקוסטיקנרומה).
כך קורה שהורים קונים לעצמם מכשיר חדש ואת הישן מעבירים לילדים שלהם.
כך קורה שילד בין 9 משתמש בסלולרי חכם בגיל כל כך צעיר.
לדעתי סביר להניח שילדים אלו יהיו רגישים לקרינה לפני שיהיו להם ילדים משל עצמם.

קישורים: 





כנראה שבמחוזותינו זה הפך נפוץ לתת לילד בין 9 מכשיר שפולט קרינת רדיו רוב הזמן (גם כאשר לא עושים בו שימוש כל עוד הוא דלוק ותקשורת הנתונים דלוקה, בייחוד בשימוש ילדים שהם משתמשים כבדים מאוד בהודעות ואפלקציות). 
לדעתי ילדים שמשתמשים היום בסלולרי יהיו רגישים לקרינה לפני שיהיו להם ילדים בעצמם.  חלקם כנראה גם יסבלו גם מסרטנים שונים שכבר היום הסלולרי חשוד בקידומם (גליומה ואקוסטיקנרומה). 
צמצמו עוד היום שימוש בסלולרי ובאלחוטי לפני שהשימוש יצמצם אתכם!

בסרטון - כיבוי תקשורת נתונים כדי לחסוך בזמן סוללה ולצמצם חשיפה לקרינה 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה