יום שני, 5 ביוני 2017

מחקר האינטרפון הקנדי - הכפלה בסיכון לסרטן ראש גליומה החל מ9 דקות שימוש בסלולרי ליום

ניתוח מחדש של נתונים מהזרוע הקנדית של מחקר האינטרפון מראה על הכפלת הסיכון לסרטן ראש מסוג גליומה אצל משתמשים שעשו שימוש של יותר מ 558 שעות על פני 10 שנים. קצת יותר מ9 דקות ביום.
כאשר בוצע תיקון בהתחשב באפשרות של שגיאות בדיווח השימוש הסיכון על לפי 2.2.

"For glioma, the odds ratio comparing highest quartile of use (over 558 lifetime hours) to non-regular users was 2.0 (95% confidence interval: 1.2, 3.4). The odds ratio was 2.2 (95% confidence interval: 1.3, 4.1) when adjusted for selection and recall biases."

להזכירכם ניתוח כלל הנתונים מ13 הארצות בהן בוצע המחקר הראה לפני תיקון סטיסטי גידול של 40% בסיכון לסרטן מסוג גליומה אצל מי שדיבר יותר מ1640 שעות על פני 10 שנים (קצת יותר מ27 דקות ביום). לאחר התיקון הסטיסטי הסיכון עלה ל82% (ראו הסברים על המחקר בשורה מספר 2 בטבלה בקישור -


קישור למחקר -




4 תגובות:

  1. מספיקות 9 דקות יומיות בלבד.... לחטוף אותה בגדול... וכולם משזפים את עצמם בקרינה הזו של הסלולרי....

    השבמחק
    תשובות
    1. כולם קופצים מהגג.
      ייקח זמן לראות את הגויות.
      בינתיים הרגישים לקרינה הם הראשונים להיפגע.

      מחק
  2. האם זה גם פורדם בתקשורת ה"נורמלית"? או שוב רק בפייסבוק? שחס ושלום הציבור לא ידע.??? ועדיין לא מדברים על הסכנה שהטכנולוגיה באופן כללי גורמת. מערכת וייפיי, אנטנות, מונים חכמים, DECT וכו וכו.. אותה טכנולוגיה. רק שלא מצמידים אותה לאוזן. ורק שאנו, הרגישים בלבד מרגישים את הקרינה כל כך חזק, שזה לא מתאפשר לנו לעבוד כמעט בשום מקום. מרגיז אותי, שמשרד הבריאות "עדיין שותק". והעיר ירושלים תהפוך לעיר החכמה הראשונה בעולם. בושה.

    השבמחק
    תשובות
    1. ירושלים לא תהיה הראשונה בעולם. בארה"ב רוב הערים הגדולות כבר כאלה.
      אסור שהציבור ידע, אז אולי חלק קטן ממנו יפסיק להשתמש או להשתמש פחות.
      זה מפריע לכלכלה (שתי השורות האחרנות נכתבו בציניות)

      מחק