יום רביעי, 26 ביולי 2017

חברה מציעה לעובדיה שבב RFID תת עורי - בהסכמה

חשבתי האם לכתוב על הנושא הזה. אומנם הוא קשור לקרינה, הרי שבבים של RFID מצריכים שידור של קרינת רדיו, או מהם או אליהם, כדי לעבוד, אבל הוא מאוד מדכא. המחשבה של שבב תת עורי (כפי שנהוג כבר בחיות ויכול להיות שמיושם כבר כחלק מתכניות בריאות בבתי חולים) על בני אדם , הוא לא פחות ממזעזע והנה יש כאלה שמוכנים לעשות זאת בשביל קצת נוחות (פתיחת דלתות ללא הצגת תג עובד, תשלום מהיר בקפיטריה ועוד).
בשלב ראשון השבב יכול לאפשר מעקב אחרי העובדים. בשלב השני המידע שייאסף יכול להיות מוצלב עם מידע אחר כדי להשלים את התמונה. לזה יש לצרף את נושא הקרינה, זאת משום שהפעלת השבב דורשת פריסה של ציוד משדר מיוחד ברחבי החברה. אומנם בעוצמה נמוכה יחסית אבל משדר, וכל הזמן. 
ואז אני חושב שוב, הרי כבר היום כל מי שיש לו סלולרי חכם מאפשר איסוף מידע על המשתמשים ומעקב אחריו. 
אז ברגע שיש לכם סלולרי חכם זו עוד סיבה להיות מדוכא כבר היום, גם בלי שאתם עובדים של החברה הזו.
אם לפני 20 שנה הייתי מציע לכם מכשיר סלולרי מתוחכם יותר שתוכלו איתו לגלוש ברשת, להפעיל פנס, לשלוח הודעות דומות לSMS אבל בצורה שונה קצת, לראות סרטונים ולהפעיל כל מיני תוכנות קטנות אבל בתמורה הייתי אוסף מידע על המיקום שלכם, על אנשי הקשר שלכם, על השיכות ועל ההודעות שאתם שולחים, למעשה על כל דבר שאתם עושים עם המכשיר, הייתם אומרים לי "מה פתאום". היום כל מי שיש לו סמרטפון מסכים בדיוק לזה.
לכן אני מנבא שבעתיד נוותר על מעט הפרטיות והחירות שיש לנו היום בשביל שדלת תפתח לנו ללא מפתח וכדי שנוכל לקבל פחית שתייה קרה בלי להוציא ארנק. בשלב מסוים גם הרשויות ידרשו גישה לנתונים. זה לא יקרא ביום אחד, אבל בסופו של דבר מי שלא יהיה לו צי'פ או\ו סלולרי לא יוכל לצאת מהבית. 

2 תגובות:

  1. אל תספר על דבר כזה... זה מפחיד.

    השבמחק
  2. לפני כמה שנים ראיתי איך מכניסים שבב כזה לכלב. זה היה נראה לי אז קצת פוגע בכבודו של הכלב. לבני אדם זה לא מתאים, חייבים לשים גבול בין האדם ובין המחשב אחרת נמצא את עצמנו כוללים כל מיני חלקי גוף מלאכותיים מושתלים כמו זכרונות, מחשב כיס, חיבור ישיר של המוח לאינטרנט ומה לא. זה יתאפשר טכנית או עכשיו או בעוד 15 שנים והאנושות יכולה או למנוע את זה או להפסיק להיות אנושות.
    מיכאל פלג

    השבמחק