יום חמישי, 12 באוקטובר 2017

חוק ברקלי לאזהרה בנקודות מכירה של סלולריים עמד בעוד אתגר משפטי 10/2017

נדחתה בקשת איגוד חברות התקשורת והסלולרי בארה"ב (CTIA) לדיון נוסף בפני 11 שופטים בנושא חוק ברקלי להזהרות (רפות מאוד) על אריזות מכשירי סלולרי ובעמדות מכירה.
החוק קובע כי כל מוכר של מכשירי סלולרי צריך לציין על האריזה באופן ברור כי רמות החשיפה לקרינה שפולט המכשיר בעת היותו דלוק, אם בתוך הכיס או בצמוד לגוף, יכולות לעבור את התקן של ה FCC ומפנה לאזהרות הקבורות בתוך מדריך המשתמש.  
רמות החשיפה לקרינה יכולות לעבור את התקן הגבוה והלא מגן של הFCC משום שהבדיקה שמבוצעת לכל אב טיפוס של מכשיר סלולרי מבוצעת במרחק של בין חצי לשני סמטימטרים מהדגם המדמה גוף אדם ולא בצמוד לגוף עצמו.
החוק עבר בברקלי בשנת 2015 ומאז התעשייה ונציגיה פונים לבתי משפט בערכאות שונות במטרה לבטלו.
אני מנחש שחברות הסלולר מעדיפות כי כיסוי הישבן שלהם קבור עמוק עמוק , באותיות קטנות קטנות בתוך המדריך למשתמש. יש לציין כי בישראל אמורות להיות מדבקות אזהרה ועלוני מידע בכל נקודת מכירה של מכשירי סלולר (לא תמיד מתקיים). בפעם האחרונה שראיתי אלון כזה התרשמתי שהמידע המופיע שם יכול להדליק כמה נורות אדומות אצל קורא מודע לסיכון, אבל המידע כתוב בצורה כזו שהקורא מהשורה לא יתרשם שיש סיכון בשימוש בסלולרי. 
אני בדעה שהתעשייה בארה"ב (ובעולם כולו) עושה הכל ותעשה הכל כדי לעכב כל הבנה שהמוצר שלה אינו בריא. זאת בלי שום קשר לנזק שמדיניות כזו גורמת לצרכנים שלה.

פוסטים קודמים על החוק:

כתבה בנושא - 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה