יום רביעי, 17 בינואר 2018

אפל נענת לקריאה - תגביל שימוש ילדים בסלולרי

על פי כתבה "בישראל היום", ובהמשך לדרישה שהוגשה לה לפני כשבוע על ידי שני נציגי חברות השקעה (קרן הפנסייה של המורים וקרן JANA), חברת אפל העולמית הודיעה כי תאפשר להורים להגביל את השימוש של ילדיהם במוצריה.
http://www.israelhayom.co.il/article/528429
על פי הכתבה בגרסה הבאה של מערכת ההפעלה תאפשר אפל להורים להגביל את משך השימוש בסלולרי ובציוד אחר.

על פי הכתבה, (להבדיל מרגישות לקרינה או השפעות ביולוגיות של הקרינה) ארגון הבריאות העולמי עומד להכריז השנה על התמכרות למשחקי מחשב כמצב רפואי חמור. ה ICD יפרסם שההתמכרות הפכה למגיפה עולמית ותיכלל ברשימת המחלות. 
כמו כן השנה הגדיר איגור הפסיכיאטרים האמרקני את הפרעות המשחקים כהפרעה שדורשת מחקר קליני נוסף וכי המכורים משחקים בכפייתיות עד כדי ויתור על עיסוקים אחרים ופגיעה משמעותית ומצוקה. 

את מגפת ההתמכרות לסלולרי ולאלחוטי יכול כבר היום לראות כל אחד שעוצר רגע בצידי הרחוב ומסתכל מסביב. ראשים כפופים מעל המכשירים נראים בכל מקום, אנשים הולכים עם העניים בתוך המכשיר, אנשים שלא יכולים שלא להביט במכשיר כל כמה דקות, אנשים תקועים שרוכנים מעל המכשיר שלהם באמצע הרחוב-מרכז קניות-משרד-חנייה ואיפה לא, כי בדיוק עכשיו קיבלו הודעה. ילדים שכבר לא יוצרים קשר עין. ילדים שישנים עם המכשיר שלהם מתחת לקרית ועונים להודעות ב2 בבוקר. ילדים בני 7 שקיבלו את הסלולרי הישן של אבא ואמא ואחרי שבוע כבר לא יוצאים לשחק בחוץ. תינוקות שהדרך המהירה להשתיק אותם היא לשים להם סלולרי מקרין ומרהיב מול הפרצוף. 

אני מאוד מקווה שהתנועה הזו לצמצום ההתמכרות תהפך למגמה. יהיו לה גם השלכות חיוביות על החשיפה לקרינה של הציבור.  בנתיים בארץ מכניס משרד החינוך ציוד אלחוטי וסלולרי לבתי הספר ומגדיל את ההתמכרות של הילדים לציוד זה. 


ראו פרק באתרי על צמצום החשיפה לקרינה בעת שימוש בסלולרי -
 http://www.norad4u.co.il/emr-reduction-h/using-the-mobile-phone-h





3 תגובות:

  1. https://www.facebook.com/groups/66309938784/permalink/10155162642228785/?pnref=story

    השבמחק
  2. חשוב מאוד! נראה אם זה באמת יהיה ציון דרך היסטורי ואם משרד החינוך יתעורר.

    השבמחק
  3. כמו שאני מכיר את משרד החינוך הוא יגיד שהם לקחו את זה בחשבון ולכן מכניסים את הסלולרי לבתי הספר בדרך אחראית או שקר כל שהוא אחר.

    השבמחק