יום ראשון, 27 במאי 2018

כתבה בוואלה מנסה להרגיע מפני הקרינה ברכבים היברידים

הכתבה בשיתוף כלמוביל, יבואנית יונדאי, מנסה להרגיע את הציבור מפני החשש מהקרינה ברכבים היברידיים.
בכתבה מוסבר בקצה מהיא קרינה אלקטרומגנטית, נטען כי הקרינה הזו לא מסוכנת אף כי לא הוכח שהיא בטוחה ברמות גבוהות במיוחד. בכתבה נטען כי התקנים של ה WHO וICNIRP הינם מחמירים (הם לא מספרים כי התקנים לוקחים בחשבון רק נזק מיידי של הקרינה בגלל השרעת זרמים על עצבים ופעולה לא רצונית של שריריים ולא לוקחים בחשבון שום השפעה ביולוגית או נזק ארוך זמן. הם גם לא מציינים כי ICNIRP הוא גוף מושפע תעשיה ואפילו ה WHO חשוד בניגוד עניינים ובהסתננות של גורמים מושפעי תעשיה לשורותיו), נטען כי הרכבים נבדקו ועומדים בדרישות ובבדיקות (בלי לציין כי מבצעים ממוצעים וכי מודדים בגובה של 10 ס"מ מהמושב) , נטען כי לא כל אחד יכול לבצע את הבדיקות וכי דרוש ציוד מיוחד כולל מסנן צר סרט של 50HZ (אולי על מנת שלא ישפיעו על המד כל מקורות הקרינה בתדרי נמוכים ותדרי ביניים המצויים בחלק מהרכבים ההיברידים). ולבסוף נאמר כי "סרטונים וכתבות שמסקרים מדידות בישראל ובעולם, גם אם ביצעו אותם מודדים בעלי תעודה ומכשיר מקצועי, כמעט לעולם לא יוכלו לעמוד בסטנדרטים שבהם עומדות מעבדות רשמיות, תקניות ומבוקרות, של משרדי ממשלה ויצרני רכב." אולי כדי לצמצם את ההשפעה של סרטונים אלו.

אולי במקום לנסות לשנות את דעת הקהל ולטעון שהקרינה לא מסוכנת, במקום להיעזר במומחים שטענו שגם השחייה בקישון לא מסוכנת, במקום להתחבא מאחורי תקנים גבוהים ולא מגנים ומאחורי נוהלי בדיקה שתוכננו כדי להראות רמות נמוכות (למשל מדידת ממוצע הקרינה ולא שיאי קרינה, בדיקה בגובה של 10 ס"מ מהמושב) אולי כדאי שהיצרנים והיבואנים (לא רק של רכבים היברידיים או חשמליים, בעיות קרינה יש גם בחלק מרכבי הבנזין או הדיזל) ישקיעו את מרצם בתכנון הרכבים כך שלא תהיה קרינה ולא יהיה סיכון בריאותי כל וכלל? רק שואל, סתם רעיון.

עוד על קרינה ברכבים באתר -
 http://www.norad4u.co.il/knowledge-h/emr-sources-by-location-h/emf-in-cars-h

4 תגובות:

  1. כן, מסנן צר ל-50 הרץ זה רעיון מזהיר, אין שום סיבה לחשוב ששדות ברכב היברידי יהיו דווקא בתדר זה. אין פלא שמדידה דרך מסנן כזה מראה תוצאות נמוכות.

    השבמחק
  2. מרגיז שחושבים רק איך לסתום פיות, לטייח, לטאטא וכו'. ולא איך לפתור באמת את הבעיה

    השבמחק