יום שבת, 16 ביוני 2018

כאן 11 - קרינה ברכבים היברידיים


בכתבה נראות מדידות קרינה המבוצעות ברכבים היברידיים ומראות על רמות קרינה גבוהות , אך לאחר ביצוע חישובי ממוצעים ובהתאם להנחות יסוד שגויות, התוצאה הסופית "תקין". 

חבל ששוב המשרד להגנת הסביבה קובע נהלים שגויים שמבטיחים שתוצאות המדידה תמיד יהיו טובות וחיוביות. מדידה 10 ס"מ מעל המושב, ביצוע ממוצעים בין נקודות המדידה, מדידה במהירות קבועה ללא בלימה או הגדלת המהירות (במצבים אלו הקרינה מינימלית), ביצוע ממוצע שבועי בהנחת יסוד כי הנסיעה היא רק שעה וחצי כל יום ובשאר היום החשיפה היא של אחד מיליגאוס בלבד, כל אלה שגיעות קשות שמבטיחות תוצאות נמוכות בגדר "תקין" גם ברכבים בהם שיאי קרינה גבוהים יחסית. חבל שחברות הרכב והיבואנים מגיבים בתוקפנות מול הנתונים ומתחבאים מאחורי תקנים גבוהים, שיטות מדידה לא נכונות וועדות מומחים שלא מכירים בנזקים של קרינה בלתי מייננת במקום לקחת את הנושא לשלוחן השרטוט ולתכנן רכבים בהם לא יהיו חשיפות לקרינה בלתי מייננת מכל סוג שהוא, אם על ידי תכנון נכון או על ידי שילוב מיגון בשלדת הרכב.


2 תגובות:

  1. יש עוד בעיה בעניין הממוצעים.כל אדם חשוף לשדות מגנטיים במקומות רבים: ברכב, בעבודה, בבית ועוד. לא סביר שכל גורם ינכס לעצמו את כל המנה של החשיפה המותרת של האדם. כך אפשר להגיד שמותר לחשוף ילד בבית ספר ל-16 מיליגאוס כי הוא נמצא שם רק 6 שעות ביום, בהסעה מותר 40 כי זה רק שעה ביום, בבית מותר 8 כי זה רק 12 שעות ביום, וכך הלאה. באופן שימוש זה בממוצעים התוצאה תהיה חשיפה ממוצעת הגבוהה פי-הרבה מהמותר.

    השבמחק
    תשובות
    1. הממוצעים הוכנסו כדי למסמס את הרמה שנקבעה. כדי ליצור מרעית עיין כאילו ההמלצה נמוכה אבל בפעול להוריד את מספר התיקונים הנדרשים.

      מחק