יום חמישי, 1 בנובמבר 2018

פרסום סופי של מחקר האן-טי-פי בנוגע לחשיפה לקרינה מסלולריי - ראיות ודאיות לקשר בין חשיפה לקרינה לסרטן באזור הלב!

היום (1/11/2018) פורסם סיכום סופי של הNTP.
החוקרים מקבלים את חוות הדעת של ועדת המומחים החיצונית והחמירו בהגדרת הממצאים. לדוגמה, הממצאים שהסלולרי גורם לסרטנים באזור הלב הוגדר "ראיה ודאית" CLEAR EVIDENCE.
"The National Toxicology Program (NTP) concluded there is clear evidence that male rats exposed to high levels of radio frequency radiation (RFR) like that used in 2G and 3G cell phones developed cancerous heart tumors, according to final reports released today. "

למעשה התקציר שפורסם מתמקד בנושאים שהיו בקונצנזוס בין קבוצת המחקר לבין וועדות המומחים החיצוניות. 
בכל זאת נראה שנעשה ניסיון למסמס קצת את הממצאים בPR. לדוגמה, החוקרים מציינים כי החשיפות של העכברים היו גדולות יותר בעוצמה מאשר אצל רוב המשתמשים וכי קשה להשוות בין החשיפות של המכרסמים לחשיפות של בני אדם. 
מעבר לכך החוקרים מצהירים כי השלב הבא של המחקר (בעצם מחקרים חדשים) יתרכזו בתאי חשיפה קטנים יותר שיתאימו לטכנולוגיות חדשות, כדוגמת WIFI ו4G, 3G, וביצוע בדיקות שאפשר לבצע גם אחרי תקופה קצרה יחסית של חשיפה כמו בדיקה של שברי די-אן-אי אחרי חשיפות. המודל החדש יאפשר לקבל תוצאות מדעיות ברמה טובה כבר אחרי שבועות וחודשים של מחקר ולא שנים כו במחקר הNTP הראשון. את המחקרים הללו יהיה צורך לבקר לפי שיטות המחקר פרוטוקול הניסוי. ניתן בקלות להגדיר מחקר כך שלא ימצא שום השפעות (ראו המחקר הדני). 

מעבר ל CLEAR EVIDENCE (סיווג הגבוהה ביותר של ממצא) בסוג אחד של סרטן בלב, חשוב להכיר את הממצאים האחרים של המחקר כגון יותר סרטן מוח אצל חולדות זכרים שנחשפו, יותר סימנים מוקדמים לסרטן בכל הקבוצות שנחשפו, יותר סימנים לנזק לדי-אן-אי בקבוצות שנחשפו, והשפעות נוספות.

לדעתי האישית, מעבר לCLEAR EVIDENCE המחקר הזה ייזכר תמיד כמחקר הממשלתי הראשון שהראה ראיות לנזקים ביולוגיים של קרינת רדיו ברמות קרינה שלא גרמו לחימום. ובכך הוא למעשה שומת את הקרקע מתחת התפיסה השגויה כי הנזק היחיד של קרינת רדיו הוא חימום. 


NTP Cell Phone Study Page  - דף המחקר 
Final Rat Study Report - המחקר הסופי על חולדות 
Final Mouse Study Report - המחקר הסופי על עכברים



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה