יום חמישי, 18 ביולי 2019

"דבר" - תופחת הקרינה ממערכות שהותקנו ברכבם של עובדי המדינה


על פי הכתבה מדובר במערכות ניהול ציי רכב שהותקנו ויותקנו ברכבי המדינה בהם נוהגים העובדים ובני משפחותיהם. 
לפי הכתבה השינוי יהיה לא בעוצמת השידור אלא במספר הפעמים שהמערכת תשדר על פני פרק זמן.
לפי הכתבה הספק השידור של המערכת הינו 2 וואט והשידור מבוצע בתוך תא הנוסעים.
להזכירכם, מערכת המשדרת מעל 0.1 וואט מצריכה בדיקות קרינה ואישורים של המשרד להגנת הסביבה. 
לפי הכתבה המתכנתים של המערכת יגדירו את המערכת כך שתשדר במרווחי זמן גדולים וכך תרד החשיפה על פני זמן , אבל לא עוצמת הקרינה והשידור הזמן השידור עצמו. לא ברור מהכתבה האם גם עוצמת השידור תרד. אני מקווה שכן.

לדעתי יש סיכון בריאותי גם ברמות נמוכות מהתקן. ובכלל חשיפה לקרינה בלתי מייננת , גם אם לא מסוכנת מיידית, היא אינה בריאה. 
לכן גם אם המערכת תשדר רק 3 פעמים בדקה, זהו שידור חזק ומיותר. 
אם ירצו , אני בטוח שאפשר לתכנן מערכת כזו בצורה שהנוסעים ברכב לא יחשפו לקרינה ממנה בכלל, או לרמה נמוכה בכמה סדרי גודל מהסלולרי עצמו. 
למשל, התקנת מערכת השידור עצמה, רחוק ככל הניתן מהנוסעים , למשל בקדמת תא המנוע.
גם בנושא מספר השידורים, אני לא מבין למה אי אפשר להסתפק בשידור אחת לכמה דקות, או רק לפני כניסה ואחרי יציאה מהרכב, או במקרה חירום כשהמערכת שמה לב שמשהו בהתנהגות הרכב אינו כשורה.
אפילו את עוצמת השידור ניתן לפתור על ידי התקנה של אנטנה חיצונית ברכב , או בדרכים אחרות (למשל שימוש ברשת סלולר דור שלישי במקום ברשת ייעודית של החברה , אם נעשה שימוש ברשת כזו).

צריך לשם כך מהנדסים חכמים ומערכת חכמה באמת (שומרת את הנתונים בזיכרון ולא משדרת חזק מתי שבא לה) והכי חשוב תכנון בהתאם להנחת יסוד כי החשיפה לקרינת רדיו איננה בריאה ויש לצמצמה ככל הניתן (וניתן).




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה