יום שני, 22 בפברואר 2016

ישיבת וועדת זכויות הילד - "בריאות ילדינו בסכנה: זמן מסך וקרינה"

הישיבה התקיימה היום , בשעה 11:00  בנושא "בריאות ילדינו בסכנה: זמן מסך וקרינה"
וידאו -


וידאו לצפיה - https://youtu.be/WIMEiakAD6I



פרטים על הישיבה 

סיכום אישי.
ניהלה את הישיבה יושבת ראש הוועדה, ח"כ יפעת שאשא ביטון ולקחה חלק חברת הכנסת איילת נחמיאס ורבין. הישיבה היא למעשה ישיבת מעקב לאחר דיון שהתקיים לפני כמה חודשים ביוזמת עמותת "נתיבי רשת". בפעם היו יחסית הרבה דוברים שמודעים לסכנות, רובם דיברו לעניין. הסבירו את הסיכון הן במישור השפעות הביולוגיות של הקרינה והן במישור סכנות זמן המסך. בניהם פרופ' איתן כרם, ד"ר יעל שטיין, פרופ' ריכטר, ד"ר גדי ליסק, יונה פרסבורגר ונוספים.
ד"ר יעל סטיין ופרופ' ריכטר דרשו מינוי רופא ילדים בכיר (ללא קשר לפרופ' סידיצקי) לבדיקות התלונות של הילדים וטיפול בהם שאינו טיפול פסיכולוגי או פסיכיאטרי ותוך כדי למידה של כל הידע המקצועי והמדעי בתחום.

בישיבה גם דיברו ד"ר עופר רימון ממשרד החינוך ומר גיל כהן מהמשרד להגנת הסביבה. הדברים שלהם היו מקוממים, מטעים, לא מדויקים ומגמטיים. דבריו של מר גיל כהן היו הפוכים ב180 מעלות להצהרות שניתנו לנו לפני כמה חודשים בפגישה עם פרופ' סטיליאן גלברג, בנוכחותו של מר גיל כהן.

כאשר נתנו לי לדבר ניסיתי לנצל את שתי הדקות הקצרות ולהסברת לבאי הישיבה ולחברי הכנסת מדוע בדיקות הקרינה של הWIFI תמיד תקינות. נושא זה עלה בישיבה וחברי הכנסת הבינו שיש בעיה. הסברתי שהשידור של הוייפיי אינו רציף, יש אלפי פולסים בשנייה שלכל אחד מהם השפעות ביולוגיות, אבל רוב השנייה אין שידור. מדי הקרינה של המודדים המוסמכים מודדים פעמים בודדות בשנייה ולכן לא רואים את הקרינה של הוויפיי. לאחר מכן עוד עושים ממוצעים על התוצאות וזה יוצא אפסי אם בכלל. הסברתי שקרינה מאנטנה סלולרית רוב השנייה יש שידור בעוד מוייפיי רוב השניה אין שידור לכן אין להשתמש באותם מדי קרינה ואותו פרוטוקול כמו בדיקה של אנטנות סלולריות וכי למעשה אין פרוטוקול למדידת וייפיי. את התוצאה הסופית משווים לתקן גבוה ולא מגן והכל יוצא "תקין". הסברתי שבקרינה מרשת החשמל ההמלצות הן נמוכות פי 500 מהתקן בעוד בקרינת רדיו וייפיי ההמלצות של המשרד להגנת הסביבה הן רק פי 10 נמוכות מהתקן הלא מגן. הסברתי שבהשוואה לתקנים של קרינת רדיו כל רמה שתמצא תהיה תקינה. סיכמתי בכך שבגלל כל הנ"ל בדיקות הקרינה לא רלוונטיות ואם ביותר מ2000 בתי ספר בדקו ולא מצאו חריגה או בעיה אחת משמע שהם לא מודדים נכון והבדיקות נועדו רק להרגיע. גם אני דרשתי טיפול והפסקת ההתעמרות בילדים הרגישים ובהוריהם.

דברי בישיבה בוידאו הבא - https://youtu.be/tA5MXhbzxMU



2 תגובות:

  1. איזה קרציה, שקוטעת אותך כל הזמן. מה זה, לדבר פחות מדקה? חוצפה

    השבמחק
    תשובות
    1. היא היושבת ראש אז מותר לה.
      נתנה לי קצת יותר מ2 דקות לדבר.
      בסה"כ לא הפריעו לי
      עמיר

      מחק