יום שלישי, 5 באפריל 2016

כתבה ב"תשתיות" שופכת קצת אור נוסף על השלב הבא בפריסת מוני החשמל החכמים בארץ

כתבה ב"תשתיות - פורטל תשתיות תעשייה ואנרגיה" שופכת קצת אור נוסף על השלב הבא בפריסת מוני החשמל החכמים בארץ. -  http://www.tashtiot.co.il/2016/04/05/%D7%97%D7%A9%D7%9E%D7%9C-254/
חלק מהמידע חוזר על עצמו בהשוואה לכתבה בכלכליסט , אבל הפעם בפורטל הזה שנחשב יותר טכני מכלכליסט, עולים גם נתונים טכנים מעניינים. לא בטוח שהנתונים נכונים אבל הם מראים על כיוון המחשבה של חברת החשמל.
מנסיון העבר בארה"ב וקנדה אנחנו יודעים כי הצהרות לחוד ופעילות בשטח לחוד. שם למשל הצהירו שהמונים החכמים ישדרו רק 16 שניות כל 24 שעות. לאחר שהמונים החלו להפרס בשטח התגלה שהם משדרים אלפי פולסים של כמה מילי שניות כל פולס, על פני היממה. להזכירכם כל פולס כזה פוגע במערכות ביולוגיות. כמו כן התגלה כי המונים האלחוטיים עובדים בטכנולוגית ה SMART MASH בה כל מונה יכול לקלוט את המידע של מונה מרוחק ולשדר אותו הלאה, מה שמגדיל משמעותית את מספר הפולסים ומשך השידור ביממה.
פסקה הראשונה של הכתבה מסופר כי "טכנולוגית התקשורת של המונים שנבחרה תתבסס ברובה על תקשורת על גבי רשת החשמל הקיימת ולא על מונים אלחוטיים".
הטכנולוגיה המדוברת היא PLC בה המידע עובר על קוי החשמל. הטכנולוגיה הזו רעה פחות מאלחוטית או סלולרית אבל אינה חפה מבעיות והשימוש בשיטת העברת נתונים זאת יעלה כנראה את הזיהום החשמלי על קוי החשמל. כמו כן לא ברור כמה מונים ישתמשו בטכנולוגיה זו ("רוב") וכמה בטכנולוגיה סלולרית או אלחוטית, ויהיו מונים סלולריים או אלחוטיים (כנראה סלולריים) זאת על פי הכתוב בהמשך הכתבה.
כמו כן בהמשך מתגלה כי המונים יפרסו גם בשכנות חדשות שאינן בארבעת הערים מודיעין (כנראה בה יוחלפו כל המונים), באר שבע, ירושליים ונתניה. לפי הכתבה, התוכנית היא שעד שנת 2018 יפרסו 32000 מונים חכמים בארבעת הערים הנ"ל ועוד 80000 בשכונות וערים חדשות. 
"דובר בסה"כ בכ 120,000 מונים חכמים שיפרסו עד 2018, מתוכם כ 32,000 בערים הללו וכ 80,000 מונים נוספים בשכונות וערים חדשות."
בהמשך הכתבה מוסברות שיטת ה PLC והשיטה הסלולרית בה יפעלו "רק" מיעוט המונים (בלי להגיד כמה זה מיעוט). נראה איפה (ואני לא אאמין עד שאמדוד בעצמי) כי המונים הסלולריים ישדרו את נתוני הצריכה אחת ל15 דקות (מדוע לא כל שעה או 24 שעות, או אפילו אחת לשבוע או חודש?) תוך כדי שימוש במודם סלולרי שיותקן במונה או בצמוד אליו. 

אני מזכיר שוב כי המונים החכמים והסלולריים יביאו להגדלת החשיפה לקרינת רדיו בצורה משמעותית. הדבר יביא כנראה לפגיעה נוספת ברגישים לקרינה ולהגדלת החשיפה על כלל האוכלוסיה כך שאנשים נוספים יפגעו ויצתרפו למעגל הרגישים לקרינה. לנו הרגישים יהיה קשה מאוד לחיות בצמוד למונים אלו ובעצם נהפך לפליטים בארצנו (כבר עכשיו אנחנו מיעוט נרדף).
כמו כן מעבר לבעיות הקרינה במונים האלחוטיים והסלולריים קימות גם בעיות בטיחות אש, בטיחות מידע, בעלות על המידע, פלישה לפרטיות, כפייה של מוצר ושירות על הציבור ובעיות נוספות בהתקנת של המונים החכמים.

פרטים נוספים באתרי - http://www.norad4u.co.il/knowledge-h/smart-meters-h

סרטון - מונה אלחוטי בתל אביב 12/2015 - https://www.youtube.com/watch?v=s8OnqQoKER4






2 תגובות:

  1. בס"ד


    להערכתי יש יותר ויותר אנשים שמודעים לבעיה ומתחילים להתעורר - בין היתר בזכות כל מייל ומייל של כל אחד מאיתנו הפעילים שטורח ושולח ומפיץ את המידע. הגיע הזמן לבג"ץ? האמת שיש תשובה פשוטה: פעילות ציבורית היא הרבה יותר טובה, יעילה, זולה ויכולה להיות אפקטיבית - אם אנשים ייצאו מאדישות והזומביות ויתלו שלטים על הגדרות והבנינים - מסרבים למונים חכמים - כפיית קרינה בשטח פרטי - זה לא דמוקרטי ולא בריאותי! ועוד כיוצא בזה. אנחנו כאן בעפולה נאבקים במוני המים החכמים - כמה עשרות משפחות המסרבות לקבלם וב"ה בהצלחה, תוך כדי תחלופת מכתבים בעזרת עו"ד וכו'. בואו נקדים רפואה למכת המונים של חברת החשמל ונתלה שלטים (שלט למתקין - כמו הדוגמה שמופיעה כאן באתר!), ננעל שערים וארונות חשמל, נודיע בקול רם וברור לכל שר וח"כ - דמוקרטיה משמעה שלטון העם. העם מסרב למונים חכמים!!!

    השבמחק
    תשובות
    1. https://docs.google.com/present/edit?id=0AUQsuOEB4bKBZGNkYjVkcl8xZjhzcmNoaGI

      מחק