יום שישי, 11 באוגוסט 2017

דיפלומטים אמרקאים בקובה מתחרשים והקשר לאי הכרה בהשפעות קרינת רדיו

בשנות החמישים והשישים שידרו הרוסים קרינת רדיו ברמות נמוכות לעבר קומות השגרירות האמריקאית במוסקבה. ההשפעות על צוות השגרירות היו איטיות וקשות. 
לא בטוח שהסוביטים ניסו לפגוע בריאותית בעובדי השגרירות. אפשרי שהם פשוט ניסו לשבש ציוד משדר בתוך השגרירות. 
לקח לאמריקאים שנים כדי להבין מה קורה. לאחר מכן הכחישו האמריקאים קשר בין התופעות מהן סבלו העובדים בשגרירות לקרינה.
אפשרי שמה שקורה בקובה היום הוא חזרה על מה שקרה במוסקבה בשנות החמישים והשישים. 
כאשר לא לומדים מהעבר, העבר עתיד להתקיים שוב.


דיווח מחקרי על המקרה הגורס כי לא היה קשר בין ההשפעות הבריאותית לקרינה ששודרה על השגרירות - https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3509929

דיווח בעיתון אמרקאי על ההקרנה בשגרירות במוסבה -
 https://www.cia.gov/library/readingroom/docs/CIA-RDP80-01601R000300340039-3.pdf




דיווחים נוספים ועדכונים 01/2021:

ש מגוון פרסומים על התקרית הזו וכמה מחקרים שבוצעו ולא הגיעו לאותם מסקנות.
מצד אחד יש את המחקר של גולדסמית שמתאר את המקרה ומסביר את הממצאים.  מצד שני במחקר אחד יש פירוט חלקי של הממצאים ומצד שני מציגים שהבריאות של עובדי השגרירות המקומיים (עובדים רוסיים) הייתה טובה יותר מכלל האוכלוסיה ברוסיה, ושלא הייתה תחלואה עודפת של העובדים האמריקאים ביחס לעובדי שגרירות אמריקאים במדינות אחרות במזרח אירופה. 
הטענה של החוקרים שאני מעריך יותר היא שיש כאן ניסיון של הממשל האמריקאי לצמצם את התקרית הזו מסיבות מדיניות על ידי השוואות לא נכונות (איך אפשר לדעת שעובדי שגרירויות אחרות במזרח אירופה  לא הוקרנו) וכי כמה מקרים הוצאו מהמחקר. מדובר על מספרים קטנים אז כל הטייה של אפילו מקרה אחד היא משמעותית. 
גם בויקיפדיה (שים לב לא כל משכתוב בויקיפדיה הוא נכון, מניסיון) כתבו על זה אבל כמובן שם כתוב שלא היה כלום ואין כלום וזה סה"כ שום דבר ורק ניסיון ריגול ושלא היו השפעות בריאותיות משמעותיות (אז כן היו השפעות אבל הן לא משמעותיות?). 

ואז ההיסטוריה חזרה על עצמה ובשנים האחרונות שוב עובדים בשגרירויות אמריקאיות וקנדיות בסין ובקובה מדווחים על התקפות דומות. בקובה אחד ממי שדיווח הוא מומחה בתחום הקרינה שזיהה את האות.  היו מספר דיווחים על זה בתקשורת, שוב הסתכלו על זה מוזר. הוקמה וועדת חקירה והמסכנות היו שרוב הסיכויים שזה קרינת מיקרוגל. 
יש לציין כי שגרירויות ארה"ב מלאות גם ככה בקרינה. יש להם שם מומחים (גם בארץ) שמפעילים מערכות מבוססת קרינת רדיו שהמטרה שלהם לאסוף מידע במידה עצמה. כך שאני מאמין שזה אכן מיקרוגל , אבל לא בטוח שהכל זה בגלל התקפה, יכול להיות שלפחות חלק הם עושים לעצמם בעצמם. 



בעת האחרונה דווח כי הסינים הפעילו נשק מיקרוגל על חיילים הודים בעימות בגבול בהימאלייה

ההודים הגיבו וקוראים לזה FAKE NEWS 
מעניין הסיפור הזה.

בעבר האמריקאים הראו את הנשקים ה"קלים" שלהם במגוון הזדמנויות, 
למשל כאן- https://youtu.be/kzG4oEutPbA
וכאן - https://www.facebook.com/watch/?ref=external&v=1354475491360167
הם כמובן טוענים ש"אין נזקים קבועים" והקרינה לא חודרת עמוק (אפקט החימום אכן לא חודר עמוק מאוד, ההשפעה הביולוגית, שבה ארה"ב לא מכירה, משפיעה על כל הגוף).

כאמור ולסיכום, קיום נשקי מיקרוגל הוא עובדה. זה לא אומר שכל מי שיש לו כאב ראש אחרי 5 שעות על הסלולרי מותקף על ידי מדינה, צבא, או כנופייה.  העובדה שיש נשקים מבוססי קרינה בלתי מייננת, ודיווחים של הנפגעים על השפעות בריאותיות ארוכות טווח,  מחזקים את הטיעון שיש השפעות בריאותיות לקרינה זו גם אם אינן מיידיות. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה