יום שבת, 10 במרץ 2018

התקדמות ועיכובים בפרשת PHONEGATE בצרפת

"פרשת PHONEGATE" היא השם שניתן בעיתונות הצרפתית לחקירה המתנהלת בבתי המשפט בצרפת ומדווחת באופן סדיר בעיתונות הצרפתית והעולמית, במסגרתה ישנה ביקורת חריפה על כך שיצרניות הסלולר מספקות תוצאות בדיקות של קרינה מטלפונים סלולריים וציוד קצה שבוצעו במרחק של עד  2 ס"מ מהגוף, וזאת כאשר הציבור משתמש רבות במוצרים הללו בצמוד לראש (בזמן שיחה) ולגוף (בזמן המתנה בתוך הכיס במכנס למשל). 
העיוות הזה קיים בכל העולם. נתוני הSAR המפורסמים על ידי היצרניות האחרות, מעבר לביקורת אחרת על הרלוונטיות שלהם, מושגים בבדיקות שאינן מייצגות את מצב השימוש בשטח (בגלל המרחק מהגוף) ולכן אינן מכמתות את הסיכון שגורם המכשיר למשתמש, גם על פי הפרמטרים של התקנים הלא מגנים הנהוגים היום הלוקחים בחשבון רק נזק חום ושום נזק ביולוגי.


לפני כשנתיים, בית המשפט בצרפת חייב הממשל להעביר את מסמכי ונתוני הבדיקה מהראשות המקומית לבטיחות קרינה (National Frequencies Agency - ANFR) לספקם לתובעים, על פי חוק חופש המידע. נתוני הבדיקות הועברו סוף סוף (לאחר עיכובים חוזרים ונשנים) ב12 לפברואר 2018, וממבט ראשון נראה כי חלקם שונו. 
כעת עותרים התובעים לקבל את הנתונים המקוריים (אלו שפורסמו לציבור) .

מהפרשה עולה ריח כבד של הטעיית הציבור ולדעתי הוא מייצג נאמנה את הדרכים הטקטיקות בהם משתמשים היום חברות הטכנולוגיה והסלולר, כמו גם לפעמים הרגולטורים עצמם שתפקידם להגן על הציבור ובין השאר על בריאותו, כדי מצד אחד להקל על הפריסה והתקינה של טכנולוגיות אלחוטיות וסלולריות ומצד שני לעכב ולמוסס כל התנגדות וביקורת בנוגע לבטיחות השימוש והחשיפה לקרינה בלתי מייננת מאותו ציוד או טכנולוגיה.

ד"ר מארק ארזי מוביל את המאבק בנושא זה ומדווח על כך בהודעה לציבור באנגלית: 


2 תגובות: