יום רביעי, 9 במאי 2018

כתבה ב YNET - הוגשה בקשה לתביעה ייצוגית על קרינה במכוניות היברידיות


נושא הקרינה ברכבים ההברידים עלה כבר מאז הכניסה של הרכב ההיברידי הראשון לשוק. שם מדדתי שיאי קרינה של עד 30 מיליגאוס במושב האחורי בצד ימין. היבואנים מתחבאים מאחורי תקנים גבוהים שמבוססים על נזק מיידי של הקרינה ולא לוקחים בחשבון נזקים ארוכי טווח. הציבור לא מודע והולך וקונה בלי לבדוק את הקרינה. אם היה הציבור רוכש מד קרינה ביתי ובודק את הקרינה לפני הרכישה, היה יכול להחליט אם הוא מוכן להסתכן. היה גם מוצא שיש בעיה בחלק מהרכבים שאינם חשמליים או היברידים. 
על כך ועוד אני כותב בדף על קרינה ברכבים באתר המידע -
http://www.norad4u.co.il/knowledge-h/emr-sources-by-location-h/emf-in-cars-h




בקשה לתביעה ייצוגית: קרינה מסוכנת ביונדאי איוניק וקיה נירו
בדיקות קרינה שנערכו ליונדאי איוניק וקיה נירו העלו כי הן פולטות קרינה גבוהה מהמותר וצורפו לבקשת אישור תביעת עתק ייצוגית בסך כ-320 מיליון שקלים נגד היבואניות אשר "מסתירות זאת מהציבור הרחב באופן מודע". כלמוביל: "גיבוב טענות מופרכות". טלקאר: "עומדים בכל התקנים הבינלאומיים המחמירים"

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה