יום שישי, 26 בפברואר 2016

תרמית ה WIFI הגדולה של משרד החינוך

איך מכשירים את הפריסה של וייפיי בבתי הספר? בודקים קרינה לא נכון ואומרים שהכל בסדר!
בקצרה (קישורים בסיכום)
משרד החינוך פורס ראוטרים, מחשבים וטאבלטים, כולם אלחוטיים ומקרינים בבתי הספר.
בדיקות הקרינה אינן רלוונטיות ותוצאותיהם יוצאות אפסיות.
התקן לחשיפה לקרינת רדיו גבוה ולא מגן, בהשוואה אליו כמעט בדרך כלל כל תוצאה של בדיקת קרינה תהיה "תקינה"
משרד החינוך משתמש בבדיקות הקרינה שתוצאותיהן האפסיות נמוכות מהתקן הלא מגן כדי להרגיע את ההורים ולהונות את הציבור, נציגי הציבור ובתי המשפט.

https://youtu.be/HYJf4GU1jZ0


הונאה לשמה:
לגבי הפריסה של הראוטרים, הטאבלטים והמחשבים (כולם אלחוטיים) בבתי הספר מדובר בטעות קשה ואנחנו נשלם (רבים כבר משלמים) בבריאות של הילדים שלנו. הילדים של רוב הציבור בישראל כבר חשופים בביתם ובשימוש אישי לקרינת רדיו (סוג של קרינה בלתי מייננת). בכיתות ילדים בגיל 12 כבר באים עם סלולרים מה שמגדיל את החשיפה בכיתות אם לא ניתנה וקוימה הוראה לכבותם (יש להבין כי סלולרי חכם משדר גם כאשר לכאורה לא נעשה בו שימוש, וכי ילדים משועממים תמיד יעדיפו שימוש בסלולרי בשיעור על הקשבה). בנוסף לכך משרד החינוך פורס ראוטרים אלחוטיים ומקדם שימוש בציוד קצה אלחוטי בבתי הספר. המשמעות היא הכנסת עוד כ40 מקורות קרינת רדיו נוספים לכל כיתה אלחוטית (WIFI הוא סוג של קרינת רדיו). יש לציין כי גם בבית אלחוטי יש קרינת רדיו, וגם ברחוב וגם בקניון וגם בבתי קפה ואיפה לא. אבל הקרינה בתוך כיתה אלחוטית היא משמעותית הרבה יותר הן על ציר הזמן והן על ציר התדר. אחת הבעיות היא שהשידור בWIFI הוא מהיר מאוד. מדובר בשידור אלפי פולסים בשנייה כאשר רוב השנייה אין שידור. מדידות קרינה שמבוצעות בכיתות מבוצעות עם מדי קרינה איטיים שמודדים פעם או פעמים בשנייה ולכן "מחמיצים" את כל הפולסים. גם אם היו רואים ומודדים את הפולסים הללו, בדרך כלל במדידה מבוצעים ממוצעים שמבטיחים שהקרינה הנמדדת תהיה נמוכה ולבסוף משווים את התוצאות לתקן הלא מגן של המשרד להגנת הסביבה המבוסס על תקן חום של ICNIRP. פועל יוצא של כך הוא שהמדידות תמיד יוצאות תקינות (גם אם ביצעו אותם באופן נכון, במדים מהירים , ללא ממוצעים ואם העמסה נכונה של הרשת, זאת מיכוון שהתקן כל כך גבוה).

השפעות ונזקים של קרינת רדיו
התפיסה השגויה הרווחת היום (בעיקר בקרב פיסיקאים ומהנדסים) היא כי לקרינת רדיו אין השפעות בריאותיות משום שהיא איננה מייננת. זו היא הסתכלות נאיבית מאוד המתמקדת במישור הפיזיקאלי. הנרי לאי (ורבים לפניו ואחריו) הראה כבר ב 1996 שברים בדנ"א בחשיפה לקרינת רדיו בתדר 2.5GHZ ברמות שנחשבות תיקניות בהתאם לתקן חום (הקונצנזוס היום גורס כי חימום היא ההשפעה היחידה של קרינת רדיו, נקרא גם הקונצפט החומני). די בכך כדי לשים בסימן שאלה גדול מאוד את הדעה שאם הקרינה לא מייננת היא לא מזיקה לדנ"א וכן את הקונצפט החומני. מעבר לכך מחקרים נוספים הראו על השפעות ביולוגיות שיכולות להבשיל עם הזמן להשפעות בריאותיות או התנהגותיות, כמו למשל סלפרוד שהראה בשנת 2003 כי קרינת רדיו ברמה שלא גרמה לחימום גרמה לפגיעה במחסום דם מוח וחשפה את רקמת המוח לכניסה של דם ורעלנים שנמצאים בו. דוגמה נוספת היא מחקרו של פרידמן משנת 2007 שהראה את המסלול הביוכימי בו קרינת רדיו ברמה שלא גרמה לחימום הביאה ליצירת רדיקאלים חופשיים ושיבוש מערכות התקשורת הבין תאייות. נורה וולקוב הראתה ב2012 כי קרינה מטלפון CDMA (שיטת שידור שהייתה נפוצה בארה"ב וכן בדור שני פלאפון, דומה מאוד לשיטת השידור UMTS הנהוגה בדור שלישי ואשר יש בה ובין שיטת השידור WIFI הרבה מהמשותף כמו ריבוי תדרים ושידור בפולסים קצרים מאוד על ציר הזמן) הביאה לשינוי באיזורי הפעילות במוח. מחקרים נוספים מראים על פגיעה בזרע, עלייה בסיכון לגידולים בבלוטות הרוק בשימוש בסלולרי, 42% סיכון יתר (אחרי תיקון סטיסטי עלה המספר ל 80%) לסרטני גלוימה במשתמשים שדיברו יותר מ27 דקות ביום, הופעת תסמינים מגוונים באנשים שנחשפו לקרינה ועוד השפעות ביולוגיות ורפואיות.

ילדים נפגעים
בנתיים משרד החינוך ממשיך בפריסה ואני מקבל כל שבוע פניות נוספות של הורים שהבינו שכאבי הראש של ילדיהם מופיעים רק בימים שיש בית ספר. שהתסמינים של הילדים שלהם הולכים ומחריפים בימי בית הספר וביחוד כאשר עושים שימוש ברשת האלחוטית. הורים מדווחים על כאבי ראש, בחילות, עיפות כרונית, החמרה של הפרעות קשב וריכוז, ירידה במערכת החיסון והשפעות נוספות.
ראו למשל עדות של ילדי משפחת בירן בישיבת ועדת זכויות הילד בתאריך 28/7/2015, עמוד 31 במרכז -
 http://fs.knesset.gov.il//20/Committees/20_ptv_313921.doc

מר גיל כהן מטעה 
במהלך ישיבת ועדת זכויות הילד בתאריך 22-02-2016, טען מר גיל כהן כי נוהל הבדיקה של מערכות הWIFI הוא זהה לנוהל הבדיקה של אנטנות הסלולר וכי המשרד להגנת הסביבה הדריך מודדים ופיקח על (מספר קטן של) בדיקות עבור משרד החינוך. לדברי גיל כהן, קרינה היא קרינה ואין הבדל בצורת המדידה בין שתי סוגי קרינת הרדיו.
הדברים שלו שגויים ועומדים בניגוד לדבי פרופ' סטיליאן גלרבג מ22-10-2015 באותו נושא בדיוק.

  1.  לא ניתן לבדוק קרינה ממערכות WIFI באותו נוהל ובאותם מדי קרינה כמו בדיקת אנטנות סלולריות, זאת מכיוון שקרינה ממערות WIFI משודרת באלפי פולסים קצרים כל שנייה ורוב השניה אין שידור. מד איטי (רוב המדים של מודדי הקרינה המוסמכים על ידי המשרד להגנת הסביבה מודדים פעמים ספורות בשניה) לא ימדוד כלום. במקרה של קרינה מאנטנות סלולריות, רוב השנייה יש שידור  ולכן גם מד קרינה איטי יראה משהו (לא הכל). כמו כן נוהל הבדיקה מול אנטנות סלולריות הוא פשטני מאוד ביחס לנוהל הבדיקה הדרוש בכיתה עם ציוד סלולרי ואלחוטי.
  2. בתאריך 22.10.2015 , בפגישה עם פעילים והורים של ילדים שנפגעו מהקרינת ה WIFI בבתי הספר, ובנכחותו של מר גיל כהן, הצהיר פרופ' סטיליאן גלברג (ראש תחום קרינה ורעש במשרד להגנת הסביבה) כי בדיקות הקרינה ממערכות הWIFI בכיתות אינן בתחום העיסוק של המשרד, כי אין נוהל וכי אין הנחיה של המשרד את משרד החינוך. לדבריו "כל נושא הWIFI הוא מחוץ לתחום". 
קישור לדברים של פרופסור סטילאן גלברג  - https://youtu.be/GWR22XNxorw

דברי מר גיל כהן - https://youtu.be/dO_n-Xad1BA

הסבר ותיקון הדברים
דבריו של מר גיל כהן היו כל כך מקוממים. אנחנו כבר רגילים שנציגי משרד החינוך משקרים לנו. עכשיו נראה שגם נציגי המשרד להגנת הסביבה הביאו את אומנות הזיגזוג לרמות חדשות כאשר הם אומרים דבר אחד ומתכוונים לדבר שני.
דבריו של מר גיל כהן היו כל כך שגוים שנתתי על כך את דעתי בהסבר לחברי הוודעה.
להלן דבריי בנוגע לבדיקות הקרינה הלא נכונות, התקן הגבוה והילדים שנפגעים בוועדת זכויות הילד בכנסת 22/02/2016
https://youtu.be/tA5MXhbzxMU


לסיכום
משרד החינוך פורס ראוטרים, מחשבים וטאבלטים, כולם אלחוטיים ומקרינים בבתי הספר.
בדיקות הקרינה אינן רלוונטיות ותוצאותיהם יוצאות אפסיות.
התקן לחשיפה לקרינת רדיו גבוה ולא מגן, בהשוואה אליו כמעט בדרך כלל כל תוצאה של בדיקת קרינה תהיה "תקינה"
משרד החינוך משתמש בבדיקות הקרינה שתוצאותיהן האפסיות נמוכות מהתקן הלא מגן כדי להרגיע את ההורים ולהונות את הציבור, נציגי הציבור ובתי המשפט.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה