יום חמישי, 16 במרץ 2017

בדרום קוריאה עודדו שימוש ברשת האינטרנט וקיבלו דור של צעירים מכורים - כתבה בוואלה

בדרום קוריאה עודדו לפי שנים את השימוש ברשת האינטרנט וראו בכך קדמה. התשתיות של הרשת בדרום קוריאה הן מהמתקדמות בעולם. עוד דבר שדרום קוריאה מובילה בו (על פי כתבה ב וואלה) הוא מספר הנערים והילדים המכורים למשחקי מחשב רשתיים בהם הם מוצאים מציעות חליפית מדומה רחוקה מההשגיות של בתי הספר ומהלחצים של החיים האמיתיים. בדרום קוריאה מוקמים מרכזי גמילה למכורים למשחקי מחשב שמשקיעים את כל כולם בעולם המשחק ומזניחים את עצמם בעולם האמיתי. 
ממליץ לקרוא את הכתבה עד הסוף. מי שיקרא עד הסוף יופתע לקרוא כי ישראל היא במקום הראשון בעולם בהתמכרות לאינטרנט על פי מחקר שבוצע ב2012!. 

את המגמה הזו מגביר לדעתי משרד החינוך כאשר פורס מחשבים וטאבלטים בבתי הספר היסודיים ומגדיל את ההתמכרות של הילדים לסלולרי, לטאבלטים, למחשב ולצריכה של תכנים (הלמידה דרך טאבלט או סלולרית אינה לדעתי למידה משמעותית אלא רק חיפוש-העתק-הדבק) והכל תוך כדי חשיפה לקרינה מהרשת האלחוטית והפיכת בתי הספר לחממת קרינה. 

הילדים של היום, הצעירים של מחר והון האנושי של ישראל בעשרות השנים הבאות יהיה צרכן דיגיטלי , כפי שהטיב להגדיר זאת ד"ר עופר רימון, מי שיוזם ודוחף את המהפכה האלחוטית והממוחשבת במשרד החינוך, בלי להבין שהוא מתאר משהו רע. אותו צרכן דיגיטלי יהיה צרכן בלבד, לא יזם, לא איש ידע, לא דעתן, לא הומניסט, לא יוצר, לא מתכנת ולא מהנדס. הוא יהיה צרכן מכור שצריך הכל כאן ועכשיו ולא מסוגל להשקיע בשום דבר שאינו הסלולרי שלו יותר מחמש דקות. לא מאמינים לזה? תעצרו שנייה ותסתכלו מסביב. במקום פרצופים רואים בדרך כלל מסכים מסתירים פרצופים. בכל יד ימין יש סלולרי מקרין וכל תקשורת אנושית מבוצעת במרווחים בין השימוש במכשיר. ההתמכרות כבר כאן והיא תעמיק יותר ויותר. 




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה