בשידור היום בתוכנית "יהיה בסדר" בגלי צה"ל , התקיים דיון בעניין הקרינה ברכבים היברידיים.
בשידור דובר על בדיקות הקרינה שבוצעו , על ביצוע ממוצעים על התוצאות ועל נוהל מדידה חדש של המשרד להגנת הסביבה.
שיטת המדידה של המשרד להגנת הסביבה, בה מבוצעים ממוצעים אינה מקובלת עלי והיא לדעתי מטעה את הציבור.
שיטת הניקוד של המשרד לקרינה ברכבים היברידיים היא כבר לא פחות ממגוחחת. מודדים 10 ס"מ מעל המושב ועושים ממוצעים בהנחות יסוד שגויות. בסוף נותנים ציון "א" לרכב עם שיאי קרינה גבוהים. בושה וגניבת דעת. נראה ששיטת הניקוד ממש תוכננה כדי להראות שהכל בסדר (לא מפליא אותי כי כך הדבר גם בבדיקות לקרינת רדיו. תקן גבוה ולא מגן שכל התוצאות מוצגות באחוזים מהתקן הגבוה והלא מגן). אני בספק עם בשיטה זו יהיו רכבים שיקבלו ציון נמוך מא'.
ביצוע ממוצע בבדיקות קרינה מאפשר להראות תמונה כאילו אין קרינה כאשר במציאות יכולות להיות חשיפות קצרות זמן לקרינה משמעותיות מאוד (בשידור מדברים על 60 מיליגאוס, לא ראיתי את הדוח אבל מדדתי בעבר רכבים אחרים וראיתי שיאי קרינה של 30 מיליגאוס ויותר).
בעולם מקובל תקן גבוה, מושפע תעשיה ולא מגן (התקן לוקח בחשבון אך ורק נזק מיידי של הקרינה הזו, נקבע על ידי וועדה בשם ICNIRP שהיא מושפעת וממומנת תעשיה וקובעת תקנים המגנים על המזהמים ולא על הציבור) של שדה מגנטי בתדר נמוך שהוא עוד יותר גבוה ושערורייתי מהתקן של המשרד להגנת הסביבה.
קרינה בלתי מייננת בתדר נמוך, שדה מגנטי בתדר נמוך, הינה מסרטן אפשרי בבני אדם משנת 2001. זאת בזכות כמה וכמה מחקרים שהראו על עליה בסיכון לסרטן דם אצל ילדים שגרו באזור בו הקרינה מעל 2 מיליגאוס.
מאז מתפרסמים עוד ועוד מחקרים שמראים על ההשפעות והמסוכנות של השדה המגנטי בתדר נמוך.
זאת למרות ניסיון של מומחים כאלה ואחרים להגיד שהקרינה הזו לא מסוכנת ולא מזיקה לבריאות.
אני אשמח מאוד אם יגיע היום בו היצרנים יתכננו רכבים , מבנים, מכונות, ציוד , כך שלא תהיה חשיפה לקרינה ברמה גבוה, גם אם היא רגעית. זו במקום לנסות להדוף את התלונות של הציבור.
בינתיים הציבור המודע לקרינה ולנזקיה מוזמן למדוד את הקרינה ברכב (כל רכב, לא רק היברידי שמועד יותר לפורענות בגלל יותר מערכות חשמליות ברכב), אפילו עם מד קרינה ביתי (גילוי נאות אני מוכר מדי קרינה אלו) או על ידי מודד מוסמך, להתייחס לשיאי הקרינה ולהחליט בעצמו, אם הוא מוכן להחשף לקרינה הזו או לא.
קישורים:
מחקרים בתחום של שדה מגנטי בתדר נמוך - http://www.norad4u.co.il/knowledge-h/emf-studies-list#TOC-.2
קרינה ברכבים - http://www.norad4u.co.il/.../emr-sources-by.../emf-in-cars-h
על התקן הלא מגן - http://www.norad4u.co.il/emr-measurement-h/emf-standards-h
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה