יום שני, 29 באפריל 2019

מאיה אלחלל מספרת על קריסה, התאוששות ושיקום כרגישה לקרינה בתוכנית "יוצאים מהכלל" עם רוני קובן, ערוץ 1 28/04/2019

אתמול (28/4/2018) שודרה בתוכנית "יוצאים מהכלל" עם רוני קובן , כתבה שעסקה גם בהתמודדות של מאיה אלחלל עם רגישות לקרינה, החל משלב התסמינים -קריסה - זיהוי דרך התאוששות ושיקום.
מאיה הגיעה אלי לפני כשנה. הדיווח שלה היה על כאבי ראש קשים, בחילות, עייפות כרונית, קשיי שינה, כאבי מפרקים ודלקתיות, מתח בשרירים, צלצולים וכאבים באוזניים, קשיי נשימה, כאב בכפות הידיים. אם זה נשמע לכם מוכר, כדאי שתדעו שאלה תסמינים שיכולים להיגרם גם מחשיפה לקרינה בלתי מייננת. כאשר היא פנתה אלי מאיה זה היה לאחר שהיא הבינה שהתסמינים מתגברים בעת שימוש בציוד אלחוטי וסלולרי ומצאה את האתר שלי ברשת בנושא רגישות לקרינה ומודעות לנזקי הקרינה הבלתי מייננת (www.norad4u.co.il ). בתחילה מאיה ביקשה פתרון קסם שיאפשר לה להמשיך להשתמש בציוד אלחוטי וסלולרי ולהמשיך בחייה מהמקום שהם נעצרו בגלל התסמינים. מאיה הבינה די מהר שאין פתרון כזה. מה שכן יש זו התמודדות עם הרגישות, על ידי למידה של נושא הקרינה, מדידת הקרינה, הפסקת השימוש בציוד סלולרי ואלחוטי, צמצום חשיפה וכאשר אין ברירה שימוש במיגון קרינה אישי וביתי.
מאיה היא בעלת תואר ראשון במדעי המחשב, בעשרים שנה האחרונות היא עוסקת בתחום ההי-טק והטכנולוגיה, היא יזמית, חכמה ומושחזת, אמא לשלושה מתוקים ומנהלת חברת מדיה. מאיה למדה את החומרים במהירות והחלה ליישם. מאיה החלה לקרוא ספרים בנושא הקרינה וצמצום החשיפה. ההפנמה והשינוי היו מהירים, התוצאות לא איחרו לבוא.
דבר ראשון הסלולרי עבר למצב טיסה. מאיה החלה למדוד את הקרינה בביתה ובמשרד. בנתה עמדת עבודה חוטיות. כיבתה את הWIFI בבית. החלה להקפיד על צמצום חשיפה במשך כל שעות היום, שינתה מקום מגורים וגם רכשה מיגון אישי לעת הצורך.
ההתקדמות של מאיה הייתה מעוררת פליאה. לאט לאט היא התאוששה והחלה לחזור לתפקוד כמעט מלא (סלולרי עדיין במצב טיסה, אין ציוד אלחוטי בבית אבל יש שימוש במחשבים וציוד חוטי, יש יציאות מהבית ויש יכולת עבודה וגם פנאי).
היא החלה לכתוב פוסטים בנושא הקרינה, והגיעה לישיבה בכנסת בנושא הקרינה מאנטנות סלולריות בבית הספר אורט חולון, שם נשאה דברים (https://youtu.be/L9UZjRPMcx4 ) .
בנוסף מאיה פתחה אתר בנושא איכות ואריכות חיים ( https://mayaelhalal.com/) הכולל התמקדות גם בנושא צמצום החשיפה והמודעות לנזקי הקרינה הבלתי מייננת. היא הופיע כבר בכמה שידורי טלוויזיה (https://youtu.be/9zAher_4bTg, https://youtu.be/569tyYL6vPc) והחלה מפרסמת פוסטים בנושא מידי פעם ברשתות החברתיות (https://www.facebook.com/healthspanhacking/).
הבחירות שמאיה עשתה בהתמודדות עם התפרצות התסמינים החזירו לה את החיים. אם זאת בכל הדרך היו אלה שאמרו לה שאין סיכוי שהקרינה גורמת לה לתסמינים מהם היא סובלת. אני מקווה שנפגעים נוספים יתפקדו ויבחרו בדומה למאיה, ילמדו את נושא הקרינה, יחלו במדידות, בצמצום חשיפה וכאשר אין ברירה ישתמשו במיגון.
אני מקווה שמאיה תוכל להמשיך לעזור לאנשים נוספים "לצאת מארון החשמל והקרינה", להבין שהם כבר נפגעו, ולהבין מה צריך לעשות כדי להפסיק את ההתדרדרות ולהקל את התסמינים.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה