יום רביעי, 19 באוגוסט 2015

הכל דיבורים 18-08-2015 - אשכול גנים נתניה

בשידור ברשת ב', אתמול 18/08/2015, בתוכנית הכל דיבורים עם עדי מאירי ובני טייטלבוים, הועלה נושא האנטנות בסמוך לאשכול גנים המוקם בנתניה. במהלך התוכנית התראינו נציגת ההורים וראש תחום קרינה ורעש במשרד להגנת הסביבה פרופ' סטיליאן גלברג.

תרוצים והאשמות
נדהמתי לשמוע את ה"תירוצים" של פרופ' סטיליאן בנוגע לתקן (התקן הלא מגן המבוסס רק על אפקט חום שבהשוואה אלי כל בדיקת קרינה נמצאת תקינה), לבדיקות הקרינה (שמבוצעות באופן לא מטבי) ומיקום האנטנות (סטיליאן אחראי על אישור כל אנטנה בארץ ובמקרה שיש אנטנות מול או על בתי מגורים, בתי ספר וגני ילדים הוא האחראי ולכן אולי מתרץ תרוצים במקום להביא להזזת האנטנות), וכאשר תירוצים אלו לא מצאו אוזן קשבה החליט להאשים את ההורים בפניקה, תוך כדי כך נקב בשמו של המהנדס רם דישון, כזורעי פניקה וככאלה שמרוויחים מפריסת הרשתות ממתכת שהוצאו כמיגון למבנה המדובר.

מתחת לאנטנה סלולרית אין קרינה?
מעבר לכך היה קשה לשמוע את הטעויות של סטיליאן, שכאשר הן משודרות ברדיו הן מטעות את הציבור. בלטה טענתו כאילו מתחת לאנטנה אין קרינה. בדרך כלל חברות הסלולר עושות שימוש בטענה זו כאשר מנסות לשכנע את הדיירים בבנינים שבהם הם מתקניים אנטנות סלולרית לא לפעול נגד האנטנות. הטענה שגויה ואינה לוקחת בחשבון את אונות המשנה והצד שקימות בכל אנטנה סלולרית. אונות והחזרים אלו מביאים לכך שגם מתחת לאנטנה, היכן שהאונה המרכזית של האנטנה לא מגיעה ברוב המיקרים, ישנה קרינה. זה דבר אחד לשמוע טענה זו מחברות הסלולר, אבל זה חמור עשרות מונים לשמוע אותה מראש תחום קרינה ורעש במשרד להגנת הסביבה.
בתמונה - אונות ראשית, אונות משנה וצד וכן החזרים מאנטנות סלולריות הפוגעות גם מתחת לאנטנה

בתמונה - אונות ראשית, אונות משנה וצד, וכן החזרים מאנטנות סלולריות הפוגעות גם מתחת לאנטנה.

האם באמת רוב הקרינה משידורי רדיו וטלויזיה?
מעבר לכך טען סטיליאן כי רוב הקרינה היא משידורי רדיו וטלויזיה. אני בספק אם לסטיליאן יש דוח ניתוח תדרים המבסס טענה זו. נראה כי זה עוד אחד מהניחושים שלו. אכן יש מספר איזורים בארץ בהם הקרינה משידורי הטלויזיה והרדיו גבוהה יותר מהקרינה הסלולרית אבל איזורים אלו מוגבלים יחסית (לדוגמא איזור הגבעה בגבעתים עליו מותקן תורן של בזק ותושביו סובלים כבר שנים מרמות קרינה שעוברות את התקן הלא מגן של המשרד להגנת הסביבה). ממה שאני רואה, ברוב הארץ, ברגע שאתה רואה אנטנה סלולרית בחלון, הקרינה מהאנטנה תהיה גבוהה יותר מהקרינה ממשדרי טלוזיה ורדיו (אלא אם כן אתה צמוד גם למשדר רדיו או טלויזיה). 

השידור והערותי:





בתמונה - אשכול הגנים ההולך ונבנה בצמוד לאנטנות, צילום שלומי שומכר, מתוך אתר קול השרון

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה