יום שני, 10 באוגוסט 2015

בקרוב יחולקו תדרי הדור הרביעי בסלולרי - בשורה לגולשים או יותר קרינה?

כתבה - http://www.calcalist.co.il/internet/articles/0,7340,L-3666487,00.html
יותר משנה פועלות רשתות דור רביעי, במתקונת מצומצמת, תוך כדי שחברות הסלולר משתמשות בתדרים שיש ברשותן כדי לשדר שידורי דור 4 בסלולר. 
כרגע לפחות נראה לי שהשירות אינו מהיר יותר מתקשורת נתונים בדור שלישי, אבל הקרינה שנמדדה מהמכשירים הסלולרים בכמה מהניסויים הייתה גבוהה יותר באופן משמעותי (ראו סרטון בהמשך).


מה יביאו לנו רשתות דור 4 של חברות הסלולר?
אני אישית, כאשר התחילו "שידורי הנסיון" של הדור הרביעי התחלתי להרגיש יותר את הגרון ואת בלוטת התריס כאשר ניסיתי להסתובב בעיר או נסעתי בכבישים.

כדי להביא את השירות לקצבי העברת נתונים גבוהה יותר, יהיה צורך בשידור על רצועות תדר רחבות יותר(לאחר שאלו ינתנו לחברות הסלולר), מהרבה מאוד אנטנות חדשות, כמו גם מאתרים ישנים שישודרגו כך שיכולו לשדר גם דור רביעי.

אם אכן הרשת תאפשר קצבים מהירים יותר של העברת נתונים, להערכתי נראה יותר ויותר צריכה של שירותים סלולריים, גם במקומות ובמוצרים שעד עתה הם לא היו מקובלים, כמו למשל טלויזיה ביתית של חברות הסלולר (היום מסופקת על רשת ביתית של בזק או הוט), שליטה ובקרה על מערכות קצה, החלפת תשתיות קויות בסלולריות, האינטרנט של הדברים, מונים חכמים ועוד.


להערכתי אנשים רבים נוספים יחלו לסבול מתסמינים של רגישות לקרינה בזמן הקרוב, גם בגלל העמקת השימוש בציוד סלולרי אישי וביתי מבוסס דור רביעי וגם בגלל החשיפה המוגברת לקרינה מהאנטנות.

סרטון וידאו - השוואה בין רמות קרינה מטלפון סלולרי במצב 4G למצב 3G 


4 תגובות:

  1. תשובות
    1. ורוב האנשים לא יבינו מה פגע בהם.

      מחק
  2. תודה רבה על המידע.
    אני חושב שהיום עם התפתחות הטכנולוגיה אז בהכרח רמות הקרינה הסלולרית והקרינה האלקטרומגנטית עלו, אבל במקום להיכנס ללחץ צריך פשוט להתייעץ עם מומחים בתחום ולנסות למגן את הבית שלנו על מנת להוריד את החשיפה לרמות הקרינה הגבוהות (אם יש בבית שלכם רמות קרינה גבוהות). מיגון קרינה אלקטרומגנטית או סלולרית יכול להיות אישי ויכול להיות משהו שצריך להתקין בבית וכדאי להתייעץ עם מודד קרינה מקצועי על מנת להתאים כל דבר לצורך שלו.

    השבמחק
    תשובות
    1. רמות הקרינה עלו בכמה סדרי גודל בעשרות השנים האחרונות.
      הבעיה שהתקן גבוה מאוד (ולא לוקח בחשבון שום אפקט ביולוגי ארוך זמן) ומאפשר את זה ושמודד קרינה מוסמך בדרך כלל בא להרגיע ולא יראה בכלל את הקרינה כי צורת המדידה שלו ושל מד הקרינה שלו לא נכונה.
      לכן מי שרוצה להגן על עצמו טוב יעשה אם ראשית יפסיק, או לפחות יצמצם, את השימוש שלו בסלולרי ובאלחוטי, יבדוק בעצמו קרינה על ידי שימוש במד קרינה ביתי מהיר ורק אם יש צורך ימגן את הבית או מקום העבודה, תמיד רק אחרי הוצאת כל מקורות קרינת הרדיו מהבית.
      זה שאפשר במישור הביתי לצמצם ולמגן לא אומר שזה בסדר להמשיך להגדיל את החשיפה הסביבתית.

      מחק