יום שבת, 28 באפריל 2018

שיפורי קרינה בחדר עבודה (שיפורי קרינה בחדר העבודה - חלק 2)


פשוט מדהים איך הגוף עובד. לפני 5 חודשים עברתי דירה, לבית עם פחות קרינה מהבית הקודם שגרתי בו. ובכל זאת מאז אני מתמודד עם כאבים ותסמינים בעת עבודה בחדר העבודה שקבעתי לעצמי . כל פעם אני מוצא ופותר בעיה ואז הבאה בתור הופכת לקריטית. פותר אותה והבאה בתור מציגה את עצמה (למי שלא יודע אני רגיש לקרינה ומגיב בהופעת תסמינים בחשיפה לקרינה בלתי מייננת).
היום פתרתי (כנראה, צריך לראות לאורך זמן כדי להיות בטוח) בעיה של בחילות וטישטוש בעת עבודה על המחשב בחדר העבודה שלי, על ידי סידור רכיבי המחשב מחדש והרחקתם ממני.




לפני שבוע פתרתי בעיה שגרמה לי לכאבי ראש אחרי שעה-שעתיים עבודה מול המחשב. הגורם היה רב שקע פשוט וישן של 3 חיבורים על הטיח. הוצאתו מהחשמל שיפרה מצב בצורה מיידית כמעט. ההוצאה של רב השקע הייתה בלי לדעת מראש שהוא הגורם. פשוט כבר הייתי עובד עצות והוצאתי כל פעם משהו אחר מהחשמל. מדידה לא עזרה במקרה הזה כי רואים רק קצת שדה חשמלי מוגבר בסביבת הרב שקע, לא משהו קריטי.


לפני שבועיים פתרתי בעיה של איפוס כפול לאדמה החשמלית (חיבור של האפס לאדמה בארון החשמל) על ידי עזרה של חשמלאי מיומן ומומחה קרינה בפני עצמו שאיתו אני עובד (קישור לשירות). השיפור היה מיידי, במקום כאב ראש אחרי 15-30 דקות בחדר, פתאום אני יכול לעבוד בלי כאבי ראש אפילו שעה. זו בעיה שידעתי עליה ברגע שראינו את הדירה בפעם הראשונה. ידעתי וניסיתי לדחות את הטיפול בגלל כל מיני סיבות, כולל רצון להיות בטוח שזו הבעיה הקריטית ביותר.




לפי כחודש מיגנתי את הקיר עליו מותקן ארון החשמל. המיגון בוצע על ידי חברת מיגון קירנה שאני עובד איתה וכלל התקנה של לוחות מתכות מיוחדות ומבודדים על גב הקיר שארון החשמל נמצא מצידו השני. השיפור במדידה היה מיידי ואפשר לגלות את ההשפעה הקשה של האיפוס הכפול (שלפני זה מוסכה על ידי רמות הקרינה מארון החשמל). מבחינת כאבים היu כמה ימים שנראה שהמצב השתפר אבל אחר כך התברר שהוא לא ממש השתפר, אולי רק קצת, כל עוד אין שימוש בחשמל בבית אצלי ואצל השכנים הרגשתי יחסית טוב. ברגע שהופעל מכשיר חשמלי אצלי או אצל השכנים הרגשתי פחות טוב וגם ראו שדה מגנטי מוגבר בחדר העבודה (התופעה נגרמה בגלל האיפוס הכפול). גם את הבעיה הזו ידעתי מהרגע הראשון ובכל זאת לקח לי זמן לסגור את כל הקצוות ולמגן. אחרי הפתרון של הבעיה הזו עליתי על כך שאני למעשה יושב מעל פס האדמה שבגלל האיפוס הכפול יוצר שדה מוגזם בסביבת הפס. מה שהוביל אותי לתיקון האיפוס הכפול.



לפני חודשיים, בפרץ של ניסוי ותהיה החלטתי להוריד את המחשב הנייד משולחן העבודה, מה שהביא לשיפור בתסמינים ובכאבי ראש שהופיעו דקות בודדות אחרי תחילת העבודה.




בעוד כמה שבועות אתקין מיגון בולע קרינת רדיו על המיגון תדר נמוך כדי להתמודד עם מעט ההחזרים ממנו.
כל אחד מהצעדים הללו בוצע בצמוד למדידות קרינה מרובות (לפני, תוך כדי ואחרי) על ידי מדי הקרינה שלי, ובהתאם לידע וניסיון שצברתי עם השנים בהתמודדות אישית ועזרה לאחרים.
בחלק מהמקרים לא היה לי כוח לבצע. פשוט הייתי מותש. אבל כל פעם עשיתי קצת ובסוף ביצעתי את השינויים.
בחלק מהמקרים לא ידעתי מה הגורם. פשוט המשכתי לנסות למדוד ולעשות שינויים עד ששינוי אחד שינה את ההרגשה או המדידה.


מוסר השכל מהצעדים הנ"ל שלא דורש השקעת כסף:
1. הרחיקו כל ציוד מחשבים מכם. עבדו עם מקלדת חוטית, עכבר חוטי ומסך חוטי כאשר המחשב ומערכותיו (ראוטר חוטי, קוי רשת, מפצלי יו-אס-בי, כוננים חיצוניים ועוד) הכל מרוחק ככל הניתן. 
2. בלי רבי שקע בגובה. להגביל שימוש בהם לרבי שקע עם קבל ומפסק המרוחקים מכם ככל הניתן. 
3. כל פעם לנסות לשפר. לא להתייאש. 
4. פשטות פשטות פשטות - כמה שפחות ציוד חשמל ואלקטרוני בסביבה שלכם. 
5. כאשר אין לכם מושג מה פוגע בכם, תתחילו לנתק ציוד חשמל ואלקטרוני מהחשמל ולכבותו, גם אם אתם לא חושבים שהוא יכול לגרום לכם לתסמינים.
6. התמודדות מנטאלית - כל פעם שיש בעיה המוח נוטה לחשוב שזהו, את זה לא נמצא ולא נפתור, אין כוח, רק לחדול. שוקעים שוקעים שוקעים. ההתמודדות עם זה היא כאמור לעשות כל פעם קצת ולזכור שאחרי שנפתור בעיה , נזכור רק את הפתרון ולא את הסבל (חייבים לשכוח את הסבל, אם צריך אז בכוח. לאט לאט זה הופך לטבע שני).

יש לציין כי בחדר העבודה, כמו בבית כולו, אין ציוד אלחוטי ואין ציוד סלולרי. ההתמודדות היא רק עם קרינה בתדר נמוך מציוד חשמלי ומחשבים בסיסי.

5 תגובות:

  1. עמיר, תודה רבה רבה על השיתוף של כל מה שאתה עובר ומנסה - דברים שעובדים ודברים שפחות. והכל בשקיפות מלאה.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה יהודית.
      כפי שאת רואה וכפי שאת יודעת על בשרך, ההתמודדות מאוד מורכבת. פוטרים בעיה והבאה בטור מציגה את עצמה. חשוב לשמור על חדר העבודה עם כמה שפחות ציוד, רק מה שחייבים. חשוב גם לא להתייאש.
      עמיר

      מחק
  2. https://www.youtube.com/watch?v=Tc8pMpD2qLM

    אשמח שתראה את ההרצאה(זמן פנוי?) ותעלה אותה לאתר במידה ותמצא רלווניטית (לדעתך)
    באם כן אשמח שתוסיף הסבר קצר על הסרטון (האנגלית שלי לא משהו)
    תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. פחות רלוונטי.
      מדברים שם בעיקר על זיהום חשמלי.
      יותר חשוב לצמצם חשיפה לקרינת רדיו-סלולר-אלחוטי וכן לשדות מרשת החשמל. לאחר מכן אפשר להתמודד גם עם הזיהום.

      מחק
  3. תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

    השבמחק