יום שלישי, 28 באוגוסט 2018

מערכות ניתור וניהול ציי רכב פולטת קרינה מיותרת

על פי הכתבה הקצרה בוצעו בדיקות קרינת רדיו ברכבי מדינה בהם הותקנו מערכות מעקב וניהול ציי רכב ומהן עולה כי יש עלייה בחשיפה לקרינת הרדיו בתוך הרכב, בעיקר בכבישים עירוניים.
מתוך הדוח המוזכר בכתבה:
"אין חריגה ביחס להמלצות המשרד", אבל "רמת הקרינה ברכב עולה באופן משמעותי, בעיקר בנסיעה בעיר, כאשר יש שינויים תכופים מבחינת האטה, תאוצה, שינוי כיוון וכו', המכשיר משדר יותר נתונים... הפוינטר המשיך לשדר גם לאחר הנסיעה כשהרכב כבוי ועומד". בדוח המסכם, מסבירים הבודקים גם כי "קרינת רדיו הוכרזה ע"י ארגון הבריאות העולמי ב-2011 כמסרטן אפשרי... ניתן לחשוף אדם לתוספת קרינה אך ורק כאשר יש הצדקה לכך".

מערכות אלו מבוססות על סנסורים, מערכת עיבוד ומשדרי רדיו המעברים את המידע שנאסף למחשבי החברה הנותנת את השירות. שם הנתונים מנותחים שוב ומועברים לרוכש השירות. בדרך כלל המשרים הם מודמים סלולריים המותקנים בתוך הרכב. זאת בדומה למערכות איתור של כלי רכב נגד גניבה. 

יוצא לי מידי פעם לפגוש מערכות אלו ולראות את הקרינה שהן מפתחות בעת השידור. החשיפה הזו מיותרת. אם היו רוצים בכך (ואני מקווה מאוד שעכשיו ירצו בכך) יוכלו הן לצמצם את כמות השידורים והן להרחיק את המשדרים מתא הנושאים ובכך להביא לצמצום החשיפה של הנוסעים ברכב, הן מבחינת העוצמה והן מבחינת ציר הזמן.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה