יום רביעי, 3 באוקטובר 2018

משרד התקשורת מנסה לגייס חברות אמריקאיות לניסוי הדור החמישי

לפי כתבה בכלכליסט משרד התקשורת מנסה לגייס חברות אמריקאיות להתחלת ניסויים של דור חמש בסלולר בארץ.

אני אישית מאוד מקווה שלא יתבצע ניסוי של 5G בארץ.
אני מקווה שלא תהיה פריסה של דור 5 בארץ בשנים הקרובות ומקווה שהפריסה תתעכב ככל הניתן.
פריסה של דור 5 תהיה של עוד כמה מאות אלפים של אנטנות כאילו קטנות ברחבי הארץ. מה שיביא עלייה בחשיפה לקרינה סביבתית מאנטנות סלולריות. כבר היום יש לנו מספיק קרינה יש מאנטנות וציוד של דור 2, 3 ודור 4. 

הפריסה של האנטנות תלווה בפריסה של מיליארדי משדרים במכשירים, חיישנים, מצלמות, ציוד קצה ועוד, מה שיעלה עוד יותר את החשיפה של כל אחד מאיתנו לקרינת רדיו, שהוגדרה בשנת 2001 על ידי ארגון הבריאות העולמי כמסרטן אפשרי בבני אדם ואשר מתחזקים הקולות לסווג אותה כמסרטן ודאי בהתאם לתוצאות מחקרים מהשנים האחרונות המחזקים את הקשר בין החשיפה לה לתחלואה בסרטן.

מקווה שבקרוב מאוד יבינו גם הרגולטורים שכל החשיפה הזו לקרינה נוספת מיותרת לחלוטין ולא שווה את המחיר הבריאותי, גם בארץ וגם בעולם.

הרי האנטנות של דור 5 לא יבואו במקום האנטנות של דור 2 או דור 3 או דור 4, אלא בנוסף. כך גם מוצרי הקצה המתקשרים על הרשת הזו. זה לא במקום זה בנוסף. לא רק שמספיקה הקרינה מהדורות הקודמים ושלא צריך עוד קרינה מיותרת, אלא שבדור 5 מדובר על מליארדים של מוצרי קצה חדשים, חיישנים, מצלמות, טלפונים, ציוד ביתי, בית חכם ו IOT אשר כולם ישדרו רוב הזמן ויגדילו עוד יותר את החשיפה לקרינה ויש אומרים שיצמצמו עוד יותר את החופש שלנו כבני אדם.

אני מודע לכך שבזמן האחרון הדור החמישי בסלולרי הופך להיות מדובר יותר ויותר ברשת החברתית. ברוב המקרים מוצג מידע לא נכון ואפילו קונספירטיבי. אבל הדבר הטוב הוא שמדברים על הדור החמישי הרבה. אם אתם רוצים להבין בשנייה מהוא הדור החמישי בסלולר, תחשבו על פי 1000 יותר אנטנות סלולריות ופי 1000000 יותר ציוד ומכשירים שידברו בתקשורת אלחוטית על גבי הרשת הסלולרית. 

מונחים הקשורים לפריסה של הדור החמישי:

MIMO - תצורה של ריבוי אנטנות בה כמה אנטנות משרתות כל מכשיר קצה, וכל מכשיר קצה יכול לשדר לכמה אנטנות באותו זמן. כך ניתן להגיע למהירות גלישה גדולה יותר.  תצורה זו תהיה בשימוש רחב בדור 5 מצריכה פריסה של אנטנות סלולריות נוספות.

Beamforming - הכוונת הקרן אל המשתמש על ידי אנטנות המרוכבות מעשרות אנטנות קטנות המסוגלות להפנות את רוב עוצמת השידור אל המשתמש. כך ניתן לחסוך בהספקי שידור וכן לנצל טוב יותר המרחב לשידור למספר גדול יותר של משתמשים הפזורים בו בלי להפריע לשידור ולקליטה ממשתמשים אחרים. הפניית הקרן מבוצעת בצורה של "הדיפת גלים" ולא בצורה מכאנית של סיבוב האנטנה.

IOT - האינטרנט של הדברים. מתאר מצב בו כל מכשיר חשמלי או אלקטרוני מחוברים לרשת הסלולרית ומשתפים את המידע שלהם עם גורמי צד שלישי. המשמעות היא מיליוני חיישנים, מצלמות, מכונות ומכשירים שאוספים כל הזמן מידע המועבר על גבי הרשתות האלחוטיות והסלולריות מנותחים על גבי הרשת (ענן). דור 5 יעודד ויקדם את החזון של IOT. 

הבית החכם - פריסה של ציודים ומכשירים בעל יכולת אלחוטית וסלולרית ברחבי הבית. החל ממנורות, עד מקררים, טלוויזיות , מחשבים, מפסקים, וציוד חשמלי -אלקטרוני אחר. המידע מהציוד יועבר לענן ויאפשר שליטה ובקרה על הבית ועל הציוד בו. המשמעות מבחינת קרינה היא עוד מוקדים של שידור קרינת רדיו ברחבי הבית שיגדילו את החשיפה לקרינה זו. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה