יום רביעי, 9 בנובמבר 2016

חברת החשמל שוב מפרסמת על פריסת המונים החכמים הקרבה והבאה

חדשות על מפת הערים - חריש וראש העיין. 
ההכרזה הרשמית צפויה בוועידת מהנדסי החשמל והאלקטרוניקה שתתקיים בימים רביעי עד שישי השבוע באילת.

בחברת החשמל מבטיחים שלא תהיה קרינה. אבל אנחנו בחיים לא נדע עד שיתחילו בפריסה.
עד שלא יותקנו המונים לא יהיה ברור באיזה טכנולוגיה תבחר חברת החשמל. אפשרי שבטכנולוגיה מקרינה פחות ואפשרי בטכנולוגיה מקרינה יותר.
היום כבר ברור שקרינה בלתי מייננת מזיקה, הראיות לכך מתחזקות מיום ליום וממחקר לא ממומן אחד לשני, למה להוסיף עוד קרינה?

בחברת החשמל מבטיחים גם שהמונים יעמדו בכל התקנים. הבעיה היא שהתקינה בארץ ובעולם היום לא לוקחת בחשבון את ההשפעות הביולוגיות של קרינת רדיו-סלולר ולא את ההשפעות של זיהום על רשת החשמל הנגרם במערכות PLC ולכן אין משמעות לעמידה בתקינה זו מבחינה בריאותית.

עד היום כבר מצאתי מונים אלחוטיים של חברת החשמל המשדרים כל הזמן בשכונת הדר יוסף בתל אביב. חברת החשמל טעונת שזה פילוט ישן . אם כך הדבר באמת מדוע המונים עדיין נמצאים שם ועדיין משדרים? השידור של המונים שנתקלתי בהם דומה בעוצמתו לטלפון אלחוטי ביתי, אולי קצת יותר. הם משדרים למשך 5 שניות ונחים למשך 3 שניות, כך כל היממה.
לפי הצהרות חברת החשמל (ושוב אי אפשר לדעת מה באמת יהיה בשטח) 15% מהמונים שיותקנו יהיו בטכנולוגיה סלולרית ולא ידוע כל כמה זמן יהיה שידור של המידע. 85% מהם יהיו בטכנולוגית PLC בה מועברים הנתונים על גבי רשת החשמל. טכנולוגיה זו היא עם פחות קרינה ממונים אלחוטיים אבל לא נטולת קרינה בכלל. השידור על קוי החשמל יוצר רעש בתדרים גבוהים המשפיע על חלק מהאנשים. הרעש הזה יופיע בכל החוטים בבית , אלא אם כן יילקח הנושא בחשבון וכניסתו למערכת החשמל הביתית תחסם בצורה אלקטרונית.
מידע נוסך באתרי -

מצד שני מזל שחברת החשמל תפרוס "רק" 200000 מונים ולא כמו בארה"ב, בקנדה ובאוסטרליה (גם בהם היו הבטחות למעט קרינה, הבטחות שהתגלו כשקרים) שם הותקנו מיליוני מונים חכמים בכפייה על הציבור( גם על מי שהתנגד מחויב לעבור למונה החדש והמקרין). את התוצאות של הפריסה רואים שם בחיובים גבוהים של הלקוחות, בכשלים טכניים של הציוד, בשרפות שנגרמות מהתחממות יתר של המונים, במכירה של המידע שנאסף לגורמים צד שלישי והחשוב מכל בהתדרדרות בריאותם של מאות אלפי אנשים (כל יום אני מקבלים בקשות לעזרה מאנשים שהותקנו על בתיהם או אפילו בסביבתם מונים חכמים אלחוטיים).

אנחנו לא נדע באמת מה החשיפה לקרינה עד שחברת החשמל תסיים את ההתקנה. את המחיר הבריאותי נדע רק אולי כמה שנים אחרי ההתקנה.
מקווה שבארץ יבינו שאין להתקין מונים חכמים על בתיהם של מי שלא רוצה בכך.


עוד על המונים החכמים באתרי - http://www.norad4u.co.il/knowledge-h/smart-meters-h

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה