יום שבת, 5 באוגוסט 2017

חיפוש בית נמוך קרינה - שדה מגנטי בתדר נמוך

אחד הדברים הקשים ביותר לרגיש לקרינה היא למצוא מקום מגורים מתאים ללא חשיפה לקרינה בלתי מייננת או עם חשיפה קטנה יחסית שהוא יוכל להתמודד איתה על על ידי מיגון.
בשבועות האחרונים אנחנו מחפשים בית נמוך קרינה למגורים. הדרישות שלי כרגיש לקרינה הן שרמות קרינת הרדיו בתוך הבית לא יעלו על 0.0007 מיליוואט למטר רבוע, וברחוב לא יעלו על 0.04 מיליוואט למטר רבוע. מבחינת השדה המגנטי בתדר נמוך הדרישה שלי שהרמות בבית יהיו נמוכות מ 1.5 מיליגאוס בשעות השיא. 
למטרת המדידות אני עושה שימוש במדי הקרינה מסוג CORNET ED88T וכן ה TRI FIELD 100XE.  
עד עתה ראינו כ20 בתים. בכולם היה ציוד אלחוטי ביתי (ההתמכרות של הציבור גדולה והשימוש בציוד אלחוטי וסלולרי קיימת בכל בית ובית). לכן בעת ביקור בבית כזה וביצוע מדידת קרינה אני צריך להבדיל מה מקרינת הרדיו-סלולר מגיע מבפנים ומה מבחוץ. הדבר דורש מיומנות הפעלה ושליטה על מד הקרינה. מיומנות שנרכשת במהרה כאשר יש לך מד קרינה פרטי. רוב הבתים שראינו נפלו על בעיות קרינה, רובם על קרינת רדיו-סלולרי וחלק קטן יותר על בעיות של שדה מגנטי בתדר נמוך. 
היה בית אחד שאהבנו במיוחד ושראינו בו כמועמד מוביל. ביצעתי שם כמה וכמה ביקורים ובכל ביקור ביצעתי מדידות קרינה. קרינת הרדיו בו הייתה טובה יחסית. צריך יהיה קצת מיגון אבל בסה"כ מצב טוב. גם בתדר נמוך הרמות נראו טובות, מתחת 1.5 מיליגאוס. בביקור האחרון שם, באמצע השבוע בשעה 15:00 (חופש גדול), ביצעתי שוב מדידות, בפעם החמישית. במדידה בתדר נמוך ראיתי על הקיר הקרוב ביותר לקו החשמל ברחוב המקביל, רמה של 3.5mG (PEAK LEVE ולא RMS, נמדד בציר Y על ידי ה CORNET ED88T). חשכו עיניי. מבית שהיה מוביל בחיפוש, הוא חזר לתחתית הרשימה. אם זו הרמה בצהרי היום, הרמות עלולות וצפויות לעלות בשעות הערב. מפח הנפש שהגיע מאחור יותר היה גדול. הבנו שיש בעיה ואי אפשר להתקדם כרגע עם הבית הזה.
ובכל זאת, עדיף שגילינו את זה לפני התחיבות בנוגע לבית. עדיף לפני מאשר אחרי. הניסיון הזה הדגיש בפניי שוב את הצורך במדידות קרינה לפני שבוחרים מקום ובית לגור בו. השימוש במד קרינה צריך להתבצע בכל ביקור בבית מיגורים פוטנציאלי.  ההיכרות, ניסיון והשימוש במד צריכים להיות ברמה גבוהה שתאפשר להתרכז במדידות ולא בהפעלת המד. אפשר להשיג מיומנות זו בקלות יחסית תוך כמה ימים של שימוש במד שלך, אבל קשה מאוד להשיגה בשימוש חד פעמי במד שאינו שלך, ששאלת או השכרת (לכן אנחנו ממליצים על קנייה ולא השכרה של מדי קרינה). 
אם אפשר צריך וכדאי לבצע את המדידות בימים שונים, ובשעות שונות כדי לאתר את שעות השיא של הקרינה( בדרך כלל השיא הוא בקיץ או בחורף , בשעות הערב מרגע הדלקת האורות ברחוב ועד 22:00. כמו כן בשישי ושבת בין 10:00 ל 22:00). אם יש לכם אפשרות רק למדידה אחת, תנסו להגיע בשעות השיא, או להעריך מה תהיה הקרינה בשעות השיא לפי המדידות שלכם בשעות שאינן בשיא הצריכה.
רגישים לקרינה שמחפשים בית לגור בו או אפילו לשהות בו כמה ימים ועושים זאת בלי שימוש במד קרינה עושים טעות קשה שיכולה בקלות לעלות להם בהתדרדרות במצבם. 

עוד על מציאת בית נמוך קרינה באתרי - http://www.norad4u.co.il/emr-reduction-h/find-low-emf-house



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה