יום שלישי, 8 במאי 2018

ועדת הכלכלה - אישרה הקמה של 10 מתקני גישה חדשים לכל חברה לכל שנה

ועדת הכלכלה הכשירה היום את השרץ. לאחר דיון בהובלת ח"כ נחמיאס ורבין התקבלה החלטה כי כל שנה תותר לכל חברת סלולר (יש כרגע שלוש חברות עם רשת) הקמה של עד 10 מתקני גישה אלחוטיים, שם מכובס לאנטנות סלולריות, על גגות בתים ובניינים, מול בתי תושבים בלתי מודעים.  מה שיביא להגדלת החשיפה המיותרת של הציבור לקרינה בלתי מייננת , שהוגדרה בשנת 2011 כמסרטן אפשרי בבני אדם על ידי ארגון הבריאות העולמי.
מדובר סה"כ על הקמה של כ30 אתרי שידור סלולריים חדשים בכל שנה, בלב שכונות מגורים, מול בתי תושבים ומול חדרי שינה. זאת בנוסף לניוד מתקנים שמתאפשר בתקנות. ב10 שנים יוקמו כ300 מתקנים כאלה. 
מתקנים שהם בעצם אנטנות סלולריות לכל דבר. למעשה אנטנות סלולריות מקוצרות בתוך קופסה מפלסטיק. 


ההודעה לציבור של הוועדה - http://main.knesset.gov.il/Activity/committees/Economics/News/Pages/pr_0805181.aspx

על מתקני גישה באתרי - http://www.norad4u.co.il/knowledge-h/cellphone-antennas/#TOC--7


חבל שחברת הכנסת היחידה שהייתה בדיון וגם ניהלה אותו, איילת נחמיאס ורבין - Ayelet Nahmias Verbin, שכל ההחלטות בו התקבלו ב"רוב קולות" שלה, כלומר היא הייתה הקול היחיד שאישר את התקנות האומללות הללו , חבל שח"כ ורבין לא יודעת שהתקן שדובר בו כו רבות בישיבה (כאילו הוא מבטיח את בריאות הציבור) מבוסס אך ורק על אפקט חימום של הקרינה וכי יש השפעות ביולוגיות של קרינת רדיו ברמות חשיפה פי 1000 פחות מהתקן וכי יש השפעות בריאותיות לגרים בסביבת אנטנות סלולריות למרות שהרמות הנמדדות נמוכות מהתקן (על פי מחקרים כמו למשל מחקר סנטיני מ2002). 
נראה שבדיון, כי ח"כ ורבין באמת ובתמים מנסה להגן כאן על הציבור , להגביל את התקנות ולהגדיר אותן בצורה ברורה (למשל מספר מתקנים מקסימלי על גג). חבל רק שהיא לא ידעה ולא הבינה כי התקן מבוסס על חום בלבד ולמעשה אינו מגן בריאותית על הציבור. לא התקן, לא מרחקי הביטחון ולא פעולות משרדי הממשלה. 
יש לציין כי בדיון לא היו כלל נציגי ציבור שאינם בעלי תפקידים, לא כלל אנשים שמול הבית שלהם הותקנו מתקני גישה, לא כלל רגישים לקרינה או נפגעי קרינה , לא הוזמנו אליו אנשי הפורום לסלולריות שפוייה ולא הוזמנתי אני או פעילים אחרים נגד קרינה. יש לציין כי לא ידעתי על קיום הדיון ואם הייתי יודע הייתי מגיע להסביר את הנושא התקינה (כנראה בגלל זה לא ידעתי על הדיון, לא רצו שאפריע). הייתי מסביר גם ש"מתקני גישה" פולטים בדיוק את אותה קרינה בעוצמות דומות כמו אנטנות סלולריות גדולות וכי הן למעשה אנטנות מקוצרות בתוך קופסא מפלסטיק. הייתי מסביר שהשימוש בשם "מתקני גישה אלחוטיים" ובפטור שבצידם נעשה על ידי חברות הסלולר כדי לפרוס אנטנות סלולריות בלב שכונות מגורים ואל מול בתי תושבים ביתר קלות ובעלות פחותה ללא אפשרות השכנים להתנגד. הייתי מסביר שהתקן אינו מגן והוא רק ליצירת מראית עין של בטיחות ובריאות. עכשיו קיבלו חברות הסלולר בגיבוי משרד הגנת הסביבה (יותר נראה בזמן האחרון שהם מגנים על המזהמים) ומשרד התקשורת ובאישור של ח"כ איילת נחמיאס ורבין פרס על הונאות הציבור , מתנה לחג!

על הדיון  - https://youtu.be/nU7ugeAanDI


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה