יום שישי, 18 במאי 2018

פרופ' ריבק מרגיע מפני הקרינה ברכבים הברידים

פרופ' ריבק הופיע בתוכנית הרכב של ערוץ 5 וניסה להרגיע את הפניקה מקרינה ברכבים היברידיים.
הפרופ' טען מגוון טענות, כמו שהתקן הוא 2000 מיליגאוס לחשיפה של 24 שעות, שאין בכלל השפעות לשדה חשמלי בתדר נמוך (זה נכון שמתעלמים ממנו אבל זה לא אומר שאין השפעות) , ושגם שדה מגנטי בתוך לחלוטין. 


נראה שהפרופסור המכובד לא מעודכן.
הסף שעליו מדבר פרופ' ריבק הוא התקן של ICNIRP לחשיפה רגעית ולא ל24 שעות. זאת כאשר ICNIRP לוקחת בחשבון אך ורק נזק ברור ומיידי (כתוצאה מהשראת זרמים על עצבים ולא חימום כמו שאמר פרופסור ריבק) .

הפתרון לנושא הזה הוא שיצרני הרכב והיבואנים (גם של רכבים רגילים ולא היברידים אשר בחלקם יש בעיות קרינה דומות) יקחו את הנושא בחשבון יתכננו את הרכבים שלהם לחשיפה נמוכה של קרינה בלתי מייננת על כל סוגיה. זאת במקום להתחבא מאחורי תקנים לא מגנים ופרופסורים לא מעודכנים שכבר 20 שנה אומרים "לא מזיק" אל מול יותר ויותר אנשים שנפגעים (כמוני למשל) מהקרינה הזו ועוד ועוד מחקרים שמראים על נזקים של קרינה בלתי מייננת ברמות נמוכות מאוד ביחס לתקנים הלא מגנים.

להלן קישור למחקרים בנושא קרינה בלתי מייננת בדגש על שדה מגנטי בתדר נמוך.

להלן קישור לדף בנושא קרינה מרכבים (לא רק היברידיים) -

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה